Sobota 21. října 2017, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner mototruck OK

Krajské kolo soutěže ve vyprošťování zraněných osob z havarovaných vozidel se konalo v Teplicích

Hasičský záchranný sbor Ústeckého kraje uspořádal ve středu 14. 6. 2017 u obchodního centra Olympie v Teplicích 15 ročník krajské soutěže ve vyprošťování zraněných osob z havarovaných vozidel. Soutěže se zúčastnila družstva všech sedmi Územních odborů HZS Ústeckého kraje.

Zvítězilo družstvo Územního odboru Chomutov, druzí skončili hasiči z Územního odboru Most, třetí skončilo družstvo územního odboru Teplice.

Pořadí na dalších místech:

  • 4. Územní odbor Žatec
  • 5. Územní odbor Litoměřice
  • 6. Územní odbor Děčín
  • 7. Územní odbor Ústí nad Labem

Soutěž je zaměřena na záchranu zraněných osob v simulovaných dopravních nehodách, které se svým charakterem blíží skutečným podmínkám.

Startovní pořadí týmů je losováno. Před startem si družstvo připraví potřebné vybavení na startovní čáru a pak je odvedeno do takzvané izolace, aby zasahující nevěděli jaká situace (scénář) je pro ně připravena.

Tak jako ve skutečných podmínkách, kdy až do příjezdu na místo dopravní nehody hasiči nevědí, jaká situace na ně čeká, a pak se musejí ve velice krátkém čase rozhodnout, jak budou postupovat.

Po dobu „izolace“ družstva se na soutěžní ploše připraví z autovraků skutečná situace dopravní nehody jednoho nebo více vozidel. Vozidla jsou různě na sebe naskládána, jsou na boku, na střeše, jsou zaklíněna pod jinými a podobně.

V jednom z vozidel je zraněná osoba, která má specifické zranění (je při vědomí, udává bolest mezi lopatkami, má dýchací potíže a uvádí necitlivost dolní poloviny těla). Družstvo musí provést všechna potřebná opatření a úkony k záchraně a vyproštění zraněného.

Soutěž pro družstvo končí předáním zraněného zdravotnické záchranné službě v cílovém prostoru. Časový limit pro splnění zadaného úkolu je 15 minut, pak jsou družstvu uděleny trestné body.

Hodnotí se rychlost záchrany, přesnost a sehranost týmu, technické provedení stabilizace vozidel a způsob vyproštění zraněné osoby, poskytnutí předlékařské pomoci, zajištění bezpečnostních opatření ke snížení rizik jak pro zachraňované tak i pro zasahující a preventivní opatření ve vztahu k ekologii.

por. Ing. Lukáš Marvan
komisař – tiskový mluvčí
HZS Ústeckého kraje
Sdílet
Banner happyend OK