Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Jednotka městyse Karlštejn má novou Tatru Terrno, veze 8500 litrů vody a 510 litrů pěnidla

V sobotu 17. června 2017 bylo na hasičské zbrojnici SDH Karlštejn slavnostně předáno nové zásahové vozidlo Tatra Terrno. Po úvodních slovech starosty dobrovolných hasičů a zástupce firmy THT Polička bylo vozidlo slavnostně vysvěceno místním farářem.

Slavnostní soboty se zúčastnili kromě jmenovaných také zástupci okolních sborů, nechyběli ani příslušníci Hasičského záchranného sboru Středočeského kra­je.

V květnu tomu bylo již 118 let, kdy místní hasičský sbor založený v roce 1898 uspořádal slavnostní svěcení zde vystavené ruční hasičské stříkačky.

V dalších letech v obci pracovaly původně dva hasičské spolky, které se v roce 1968 sloučily do jedné jednotky požární ochrany. Tyto spolky vystřídaly ve svém vozovém parku několik dnes již historických stříkaček a vozidel.

V loňském roce se naskytla po několika neúspěšných pokusech o omlazení techniky možnost získání nového vozidla pro velkoobjemové hašení. Pořízení vozidla je financování z Integrovaného regionálního operačního programu, který zastřešuje Evropská unie a Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky.

Závěrem mi dovolte, abych poděkoval zastupitelům městyse Karlštejn, kteří odsouhlasili podání žádosti o nové zásahové vozidlo a také všem sponzorům, kteří přispívají na provoz zásahové jednotky,

uvedl Josef Čvančara, místostarosta městyse Karlštejn.

První oficiální nastartování cisterny dostal za úkol starosta městyse Karlštejn, který popřál hasičů málo ostrých výjezdů a mnoho šťastných kilometrů bez nehody.

Informace o vozidle

Tatra je postavena na podvozku R35, jedná se tedy o třínápravové šasi se čtyřdveřovou kabinou pro mužstvo. O pohon se stará tatrovácký vidlicový osmiválec o výkonu 325 kW, spřažen je ale pouze s manuálně řazenou převodovkou. Svou sílu standardně přenáší na kola zadních náprav, pohon přední nápravy je připojitelný.

V zadní řadě sedadel jsou do opěradel integrovány držáky dýchacích přístrojů MSA. Řidič má ve svém zorném poli displej couvací kamery.

Dvě čtveřice dobíjecích úchytů se starají o ruční radiostanice a svítilny.

Pod předním nárazníkem Tatry je uchycena asanační lišta s tryskami.

Nástavba je řešena modulově, k nádrži z nerezavějící oceli přiléhají zepředu a zezadu hliníkové skříně pro příslušenství a čerpací zařízení THT PKA 3000–250. To dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a sací výšce tři metry.

Vývěva je automatická s možností ručního vypnutí, pěnotvorné zařízení je regulováno ručně ovládanou klapkou.

Osvětlovací stožár je osazen čtyřmi LED reflektory o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Vysunout jej lze až do výšky 5 metrů nad úroveň terénu.

Na horní pochozí plošině nástavby je prvek pro připojení lafetové proudnice.

Tatra v obyčejném červeném odstínu RAL 3000 je dlouhá 9 020 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 100 mm. Světlá výška je 290 mm. Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 800 mm. Provozní hmotnost je 14 600 kg, maximální pak 26 000 kg.

Sdílet