Čtvrtek 28. března 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Užitečné tanky

Zajímavé hasební systémy montuje na tankové podvozky jedna ukrajinská firma.

Impulsní bouře T-55 a T-62

Nová technologie impulsního hašení nazvaná „Impulsní bouře“ je vytvořena na základě tanku T-55 či T-62. Tank je multifunkční stroj schopný odolávat výbuchům různých materiálů.Pancíř tanku před tímto nebezpečím chrání jeho posádku.Je možné také tank řídit dálkově.Na základě toho je tank velmi efektivně schopen uhasit ohně tříd B a C a zařízení pod napětím až do 35.000 V pomocí vypálení salvy hasících patron přímo do epicentra požáru.Tento způsob hašení je určený zejména pro velké ohně na plynovodech a plynových vrtech,ropných polích,dále v jaderných i tepelných elektrárnách a v muničních skladech.Rychlost střelby hasícího prášku je 300 kg/sec.Účinné použití je až do vzdálenosti 120 m.Plocha hašení bez dobíjení cca 3200m2 .

Spuštění systému je elektronické,buď je možné vypálit jednotlivé patrony v intervalu 1 sec, nebo salvou,ale ne víc než 10 patron současně.


TTD-Impuls Storm

Montuje se na T-55 & T-62 -střední tankové podvozky
Váha s plným nákladem, tuny: 35
Tým, množství personálu 2
Hlavní rozměry, milimetry:
 – délka 7440
 – šířka 3520
 – výška 3350
Průměrná rychlost, km/h:
 – na polní cestě 30
 – na silnici 40
Maximální výkon, kw/k 426/580
Zásobník hasících patron(raketo­met),počet 50
Úhel střelby z osy raketometu nahoru, stupně 15
Úhel střelby z osy raketometu dolů,stupně –5
Úhel otáčení raketometu na podvozku, stupně 360
Pohon a zaměřování raketometu elektrotechnický, ruční
Čas dobíjení, min 15
Průměrné parametry salvy 10 patron:
 – šíře z přední strany, m 20
 – výška, m 5
 – rozsah, m2 150


Hašení za pomoci bezkyslíkových plynů z proudových motorů a vody JFR-250-T 55 a T 62

Princip tohoto způsobu hašení spočívá opět na tankovém podvozku T 55/62 a dvojici silných proudových motorů z letadla-ty vypouštějí bezkyslíkové výfukové plyny,které se nasytí vodou dodávanou z CAS.JFR-250 je schopný dodat 200 kg této směsi za sekundu na vzdálenost 70 metrů.Tank s JFR-250 je možné ovládat dálkově. Akční efektivita – velká rychlost – hyperaktivní ochlazení okolí a tzv.efekt ustřelení plamenů dělá z JFR-250 další z unikátů postsovětské požární školy. Použití: velké ohně na ropných polích,plynovo­dech.Používá se také v místech,kde jsou velké kovové konstrukce zasažené ve II.a III. fázi požáru(požár raketové startovací rampy po nehodě-1999). Žádný jiný stroj na světě nemá takový chladicí účinek, tak je téměř nemožné srovnat to s jiným vybavením.Podobný stroj měl/má? podnikový hasičský sbor BASF v SRN.Byl ale na automobilu MAN. Obdoba resp. předchůdce JFR-250 se používá v mnoha perolejářských společnostech Ruska a Ukrajiny již víc než 15 let. Tato metoda také úspěšně uhasila ohně v Kuwajtu v roce 1992.

TTD JFR-250:
1. Základní podvozky – všechny typy tanků-možný i na automobil.
2. Typ proudového motoru – VK-1A
3. Počet motorů – 2
4. Voda dodávána CAS
5. Nominální kvantita r/min (RPM) – 9000
6. Kvantita výfukových plynů, v n=9000 RPM pro dva motory kg/s – 38
7. Teplota plynů v proudovém motoru(C0) – 645
8. Průtok paliva za hodinu, kg/h – 1472
9. Objem palivové nádrže– 2500 l
10. Produktivita turbíny, kg/s– 200
1. včetně vody l/s – 120
11. Úhel sklonu turbíny
1. nahoru – 60
2. dolů – 15
12. Úhel otočení turbíny, – 180
13. Požární četa, lidé – 3

Výrobce:«NEW IMPULSE TECHNOLOGIES»U­krajina

Pro Požáry.cz-Václav Porkát HZS ČD
Sdílet