Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nymburský Man opět ve výjezdu

Dne 9. 9. 2008 krátce po půl šesté došlo ve Středočeském kraji k nehodě hasičského vozidla jedoucího k zásahu. Nehoda se stala v obci Sadská na hlavní křižovatce. Došlo zde ke střetu cisternové automobilové stříkačky značky Man a Avie.

Po nárazu hasičské vozidlo skončilo na boku. Při nehodě došlo k lehkému zranění jednoho z hasičů. Vozidlo bylo ze stanice Nymburk a jelo k nahlášenému požáru.

Po vyklizení věcí z havarovaného vozidla bylo povoláno vozidlo AV – 20 T 815 ze stanice Nymburk a vozidlo AJ – 28 T 815 ze stanice Kolín. Dále se postavení zpět na kola účastnilo i vozidlo odtahové služby, které jelo kolem. Tímto vozidlem se zabezpečilo vozidlo proti podklouznutí. Jeřáb ze stanice Kolín přidržoval druhou stranu, aby při postavení na kola nedošlo k následným škodám na již tak poškozeném voze. Tahem za podvozek se podařilo celkem měkce postavit auto zpět na kola. Po úklidu vozovky se nový strojník vrátil s vozem po vlastní ose zpět na základnu.

Po této události se rozjela akce na opravu. Muselo se oslovit několik firem o cenovou nabídku. Z oslovených firem pak vzešel vítěz, a to pánové Vlastimil Němeček st. se synem Vlastimilem z nedalekých Jiřic u Benátek nad Jizerou. Oba pánové dříve pracovali ve vývoji Škoda AZNP v Mladé Boleslavi. Jako důkaz své zručnosti nám pan Němeček st. uvedl stavbu vozu pro film Upír z Feratu, kterou stavěl ještě s třemi kolegy pro arch. Theodora Pištěka.

Dne 27. října se havarované auto přesunulo do dílny pánů Němečků. Protože však jejich dílna byla stavěna pouze na osobní vozidla, odehrávala se celá oprava pod širým nebem, jen s použitím provizorního přístřešku. Při návštěvách na kontrolních dnech byla radost se dívat na zručnost obou pánů. Při opravě kabiny byl vyměněn pouze rozmačkaný sloupek čelního okna u řidiče a dveře řidiče. Vše ostatní bylo vyklepáno nebo vlastnoručně vyrobeno. Dalším oříškem byla nástavba, která ač plastová tak havárii vydržela zázračně. Při pádu byl vytržen přední levý sloupek rolety a na pravé straně rozlomen přední a zadní roletový sloupek. Po opravě není poznat kde byla nástavba poškozena. Celou opravu završil nástřik laku v odstínu RAL 3024.

Po návratu opraveného vozu na stanici ještě jako třešničku na dortu provedla firma Studio Aleš z Nymburka polepení kabiny a nástavby reflexní fólií namísto lakovaného zvýrazňujícího pru­hu.

Cena opravy byla přijatelných 431.000,– Kč

Tímto patří dík jak KŘ Kladno za poskytnutý finanční obnos, tak hlavně oběma pánům Němečkům za odvedení mistrovského díla a firmě Studio Aleš za výrobu a montáž všech polepů.

Vozidlo je od 13. března 2009 zpět ve výjezdu kde nahradí dosluhující CAS 24 Liaz, která bude převedena na JSDH Křinec.

Dne 15. března si odbyl svůj návrat do služby výjezdem na požár kontejneru, jen pár metrů od místa havárie v Sadské.

nprap. Jiří Jirásek
technik strojní služby
HZS ÚO Nymburk


-swo-

Sdílet