Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vykolejení nákladního vagónu plného elektrospotřebičů

Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela včera, 23.3. 2009 v dopoledních hodinách s technickou tatrou a velitelským vozem k nahlášenu vykolejení nákladního vagónu na podnikové vlečce v Měšicích u Prahy.

Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela včera, 23.3. 2009 v dopoledních hodinách s technickou tatrou a velitelským vozem k nahlášenu vykolejení nákladního vagónu na podnikové vlečce v Měšicích u Prahy.

Původní prvotní hlášení znělo, že se jedná o vykolejený prázdný nákladní vůz jednou osou, po příjezdu na místo byla však zjištěna zcela jiná skutečnost. Vykolejený nákladní vůz to byl, ovšem tzv. složený, ložený kuchyňskými elektrospotřebiči známé značky. Vykolejena byla celá jeho pravá část, tedy dvě osy. Vagón byl napříč přes dvě koleje zakleslý do jeho levé části.

Pro složitost zásahu nemohla jednotka sama vykolejenou část vrátit zpět na koleje a tak byl na výpomoc povolán nehodový vlak (dále jen NPP) z pražských Vršovic. Když se NPP dostavil na místo, což vzhledem k právě probíhající výluce na přilehlé trati trvalo několik hodin, bylo započato odstraňování následků nehody společnými silami a prostředky HZS SŽDC a NPP ČD. Nejprve lokomotiva NPP musela povytáhnout vykolejený vagón, neboť nebylo možné se pod něj dostat, poté se autogenem odřízla nevykolejená část a následně se za pomoci nakolejovacího zařízení Hoesch vrátila zpět na koleje vykolejená část. Bohužel nebylo možné použít původně zamýšlený kolejový jeřáb NPP, neb v místě nehody nebyl dostatek manipulačního prostoru. Celý zásah byl poněkud složitější, než se z prvotního hlášení mohlo zdát. Vykolejená část složeného vagónu měla navíc poškozený podvozek a brzdy, takže se po nakolejení musela ještě provést provizorní oprava těchto částí.



Zásah byl ukončen před šestou hodinou večerní a vzhledem k panujícím povětrnostním podmínkám (neustálý déšť a silný vítr) to nebyl pro zasahující hasiče a pracovníky nehodového vlaku jak se lidově říká ,,žádný med".

Příčina a škoda je v šetření. Kromě poškození vagónu došlo také vlivem pnutí k prasknutí kolejnice a posunutí celého kolejového pole za výhybkou.


 -wap-
Sdílet