Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Jednotka obce Čížkovice jezdí novou Tatrou Terrno, zakoupena byla bez dotací

U hasičárny v obci Čížkovice na Litoměřicku se v neděli 9. července 2017 místní jednotka sešla společně s občany a zástupci obce při slavnostní příležitosti – předání nového zásahového vozidla.

Novou Tatru Terrno obec pořídila bez jakýchkoliv dotací, vyšla na 5 605 930 Kč včetně DPH a dodala ji společnost THT Polička.

Před dvěma lety jsem navrhl zastupitelstvu nákup tohoto vozu jako techniky potřebné pro obec naší velikosti. Zastupitelstvo jednomyslně souhlasilo a dalo na tento záměr do následujícího rozpočtu položku 5 milionů korun.

Je pravdou, že se zastupitelstvo vždy snaží, aby vynaložená investice byla řádně využita – v tomto případě je to trochu jinak.

Přejeme si, aby tato technika sloužila našim hasičům k výcviku, ale z hlediska ostrého užití bychom ji raději v nasazení v našich obcích neviděli. Užití této techniky totiž obvykle předchází osudové neštěstí některého z obyvatel.

Přeji proto, aby tento nový automobil sloužil jen ku prospěchu občanům,

uvedl starosta obce Mgr. Arnošt Waschta.

Jednotka dobrovolných hasičů disponovala ve své historii různými dopravními prostředky, ale nikdy tato vozidla nebyla zakoupena úplně nová.

V posledních letech jsme měli časté problémy s vozidlem Škoda 706 RTHP při zásazích a mimo ně. Vozidlo bylo často v servisu a opravy byly velice nákladné. Začala tak vznikat myšlenka vozidlo kompletně repasovat, nebo pořídit ojeté vozidlo mladšího roku výroby.

Po konzultaci s panem starostou obce tyto varianty neschválil z ekonomického důvodu a začala vznikat myšlenka pořízení nové cisterny,

uvedl velitel místní jednotky.

Podvozek

Čtyřkolová tatrovka na podvozku R55 je poháněna vidlicovým osmiválcem o výkonu 325 kW splňujícím emisní normu Euro 5. Převodovka je řazená pouze manuálně, pohání standardně kola zadní nápravy, pohon přední je připojitelný.

Na levé straně je zásuvka pro dobíjení akumulátorů a samostatné přípojné místo pro doplňování tlakového vzduchu.

V zadní řadě sedadel kabiny jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Dräger PA 94, mezi opěradly jsou uloženy náhradní tlakové láhve.

V dosahu velitele je umístěn pracovní světlomet s třímetrovou kroucenou šňůrou. Pro spojení je k dispozici analogová vozidlová radiostanice, ve čtyřech dobíjecích úchytech najdeme ruční vysílačky.

Další čtyři dobíjecí úchyty se starají o stálou připravenost ručních svítilen.

Automobil dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Karosérie nástavby je smontovaná z hliníkových profilů pomocí prizmatických šroubovaných spojů a oplechována hliníkovým plechem za použití technologie lepení.

O osvětlení okolí vozu se starají LED světlomety, které jsou částečně zapuštěné do boků a zadní stěny nástavby. Místo zásahu lze osvětlit pneumaticky výsuvným stožárem se čtyřmi 500W halogenovými reflektory.

Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli, pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení THT PKA 2000 – 250 dodává v nízkotlakém režimu 2 000 litrů vody za minutu, ve vysokotlakém 250 litrů.

Přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací v rozsahu 2 – 165 litrů za minutu.

Rozměry a hmotnost

Tatra v obyčejném červeném odstínu RAL 3000 je dlouhá 7 800 mm, vysoká 2 950 mm a široká 2 550 mm. Její provozní hmotnost je 12 500 kg.

Sdílet