Čtvrtek 25. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasičům ve Lhotě za Červeným Kostelcem dodala velkokapacitní Scanii firma WISS Czech

Z Integrovaného operačního programu Evropské unie spolufinancovalo město Červený Kostelec novou cisternovou automobilovou stříkačku pro svou jednotku ve Lhotě za Červeným Kostelcem. Scanii za 7 618 644 korun včetně DPH hasičům dodala společnost WISS Czech.

Podvozek

Pro stavbu vozu byl použit třínápravový podvozek švédské provenience Scania P440 s kabinou pro mužstvo CrewCab CP28. Poháněn je motorem DC13 o výkonu 323 kW splňujícím emisní normu Euro 5, bohužel je však spřažen pouze s manuální převodovkou.

Standardně jsou poháněna kola zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Všechny diferenciály jsou vybaveny uzávěrkou.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm, jeho odolnost proti sálavému teplu je na rozvodech paliva, tlakového vzduchu a elektroinstalace zvýšena speciálními návleky tak, aby dokázal pracovat v teplotách až 200 °C, krátkodobě – po dobu 15 minut – až do 1 000 °C.

Na levé straně kabiny je u dveří řidiče sdružená zásuvka pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů Rettbox Air. Ta se po nastartování samočinně odpojí.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Pluto 300, zbývající dva přístroje jsou uloženy v nástavbě automobilu. Náhradní tlakové láhve najdeme mezi opěradly.

V šestici dobíjecích úchytů jsou uloženy ruční svítilny, v dalších šesti ruční radiostanice.

V zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery. Ta je vyhřívaná a odolná proti prachu a vodě.

V přední části cisterny je uchycena asanační lišta.

Nástavba

Nástavba je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny GFK. Ze stejného materiálu je nádrž na hasivo – ta pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. Zbývající množství hasiva v nádržích signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby.

Na horní pochozí plošině nástavby je přípojný prvek pro lafetovou proudnici.

Čerpací zařízení Ruberg dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu v nízkotlakém a 150 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. V prostoru obsluhy je druhý reproduktor a mikrofon analogové vozidlové radiostanice.

Pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár je osazen čtyřmi LED reflektory s celkovým světelným tokem 20 000 lumenů.

Cisterna je vybavena datovou sběrnicí pro řízení provozu účelové nástavby s bezdotykovým monitorem. Systém umožňuje tyto funkce:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, signalizace uzavření rolet a dveří, zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních stavů na požárním čerpadle – tlak, otáčky a rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • automatické ukončení odvodnění požárního čerpadla,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a nástavby včetně motohodin, otáček motoru a mazacího tlaku,
  • zobrazení stavu nabití akumulátorů,
  • akustická signalizace nízkého množství pohonných hmot a hasiva,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně vypnutí světel,
  • zapnutí a vypnutí předních doplňkových modrých světel,
  • systém plánované údržby.

Rozměry a hmotnosti

Scania v zářivě červeném odstínu RAL 3024 je dlouhá 9 400 mm (s navijákem 9 700 mm), vysoká 3 150 mm a široká 2 550 mm. Nejvyšší přípustná hmotnost vozu je 26 000 kg.

Sdílet