Středa 8. května 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rosenbauer dodal na vídeňské letiště záchranné schody na podvozku MAN TGS

Záchranné schody jsou speciálně vyvinutý prostředek pro rychlou evakuaci cestujících z letadel. Současně slouží jako přístup zasahujících složek dovnitř, k čemuž jsou vybaveny podpůrnými systémy, jako je například přetlaková ventilace či útočný proud, ve vybavení nechybí ani akumulátorové hydraulické vyprošťovací zařízení.

Podvozek

Schody E8000/E3000 jsou postaveny na třínápravovém podvozku MAN TGS 33.540 s pohonem všech kol. Řadový šestiválec o výkonu 397 kW přenáší svou hnací sílu na kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku Allison.

Kabina se sníženou střechou je dvoumístná.

Vůz dokáže zrychlit z 0 na 80 km/h za 27 sekund, maximální rychlost je 100 km/h.

Délka automobilu je 12 500 mm, šířka 3 050 mm a výška 4 300 mm. Maximální technicky přípustná hmotnost je 26 000 kg.

Nástavba

Schody jsou výsuvné hydraulicky, v každé pozici zůstávají jednotlivé stupně schodiště a také horní rampa v horizontální poloze. Dolní konec je ukončen naklápěcí rampou.

Samotná nástupní plošina je široká 3 000 mm. Záchranná výška schodů je 3 200 až 8 200 mm, v závislosti na zvoleném typu letounu v nastavení – dostačují i pro Airbus A380. Samozřejmostí je možnost manuální úpravy.

Čtyři stabilizační vzpěry automaticky vyrovnávají vůz do vodorovné pozice a to na nerovnostech s rozdílem až 200 mm.

Na přední části vozu je namontovaná záchranná plošina E3000 s hydraulickým zvedacím zařízením. Záchranná výška plošiny se pohybuje v rozmezí 1 000 až 3 000 mm.

Na obsluhu celého vozu stačí jedna osoba.

Sdílet