Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Požár v bývalém železničním tunelu Vítkov

Jednotky HZS SŽDC Praha a HZS hl.m. Prahy HS 1 byly povolány dne 13.5. 2009 krátce před osmou hodinou večerní k nahlášenému kouři v prostoru ulice Kališnická pod vrchem Vítkov s tím, že zde někdo pravděpodobně vypaluje kabely.

Jednotky HZS SŽDC Praha a HZS hl.m. Prahy HS 1 byly povolány dne 13.5. 2009 krátce před osmou hodinou večerní k nahlášenému kouři v prostoru ulice Kališnická pod vrchem Vítkov s tím, že zde někdo pravděpodobně vypaluje kabely.

Po dojezdu první jednotky z CPS Sokolská do ulice Koněvovova, protože do Kališnické nešlo zajet, byl proveden průzkum v dané oblasti, při kterém byl zjištěn výskyt kouře, vycházejícího z bývalého železničního tunelu pod vrchem Vítkov. Jednotka drážních hasičů se dostavila o pár minut nato a po dohodě velitelů, když průzkumná skupina hlásila nalezení ohniska na druhém konci tunelu, bylo rozhodnuto, že se s MPT přejede ze strany od Krejcárku a poté bude požár likvidován. Ze strany od Žižkova nebylo možné najet díky městské zástavbě a chybějící komunikaci. Je zde pouze vyjetá cesta od dělníků, kteří likvidovali trať, ta však již nikam nevede.

Dvojice generačně rozdílných Mercedesů vyrazila z ulice Koněvova do prostor provizorních nástupních ploch nad tunely Nového spojení. Po dojezdu byla zjištěna a zhodnocena situace, kdy průzkumná skupina VZ sdělila, že se ohnisko nachází zhruba 80 – 100 m od ústí tunelu. Jedná se o hořící odpad v podobě starých pneumatik, sedaček a kusů dřeva o rozloze cca 4×4 m. Z původně zamýšlené likvidace za pomoci navijáku a 5C se upustilo, neb do širokého tubusu tunelu šlo díky tomu, že v něm již není kolejiště, bez problémů zajet.

Drážní CAS 24 MB 1124 zastavila u požáru, který byl ve spolupráci mužů obou jednotek likvidován za pomoci vysokotlaku a ženijního nářadí v dýchací technice. Díky tomu, že kouř z požáru stoupal ke stropu tunelu, byla uvnitř až překvapivě dobrá viditelnost, což přispělo k bezpečnému průběhu zásahu. Pokud by tomu tak nebylo, zvolil by se jiný postup.

Po zhruba patnácti minutách byla na operační středisko dána likvidace a jednotky se vrátily zpět na své základny.

Proč se původně jelo na Žižkov? Kouř vycházející byl spatřený tam, že je to z tunelu a hoří na jeho druhé straně, to volající nevěděl a koneckonců vědět ani nemohl. Příčina? Nic jiného než bezdomovci, neb v místě požáru byla tunelová kóje, upravená jako ,,příbytek" a v ní proběhlo vypalování kabelů, od kterého začal hořet okolní nahromaděný odpad.


-wap- 

Sdílet