Pátek 19. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Dobíjení akumulátorů hasičských vozidel

Před časem jsme u naší jednotky řešili problém dobíjení akumulátoru u zásahových automobilů, neboť se nám stávalo, že po nějakém čase byla jejich baterie prázdná. Sice jsme měli na hasičárně nabíječku, ale pořád to nabylo to pravé. A tak jme se začali poohlížet po nabíječi, který by umožnil snadné připojení na vůz a zároveň by šlo nabíjet všechny tři vozy, co máme v garáži.(Liaz 24V, Tatra 24V a Avie 12V).

Před časem jsme u naší jednotky řešili problém dobíjení akumulátoru u zásahových automobilů, neboť se nám stávalo, že po nějakém čase byla jejich baterie prázdná. Sice jsme měli na hasičárně nabíječku, ale pořád to nabylo to pravé. A tak jme se začali poohlížet po nabíječi, který by umožnil snadné připojení na vůz a zároveň by šlo nabíjet všechny tři vozy, co máme v garáži.(Liaz 24V, Tatra 24V a Avie 12V).

Podařilo se nám oslovit firmu, která se již léta zabývá nabíječkami na baterie. Doporučili nám konzervační zdroj RKB. Od firmy jsme koupili rozvaděč pro čtyři zásuvkové moduly. První dva zásuvkové moduly jsou pro dobíjení baterii 24V, 3 zásuvkový modul je pro nabíjení baterii 12V a na čtvrtou pozici máme opatřenou krytkou (možnost budoucího využítí).

U vozu avia jsme udělali pro dobíjení odlišnou zásuvku, než jaká je u dobíjení tatry a liazky. Zároveň jsme namontovali stejnou zásuvku jak je na avii i na PS12 a tak jednou za čas odpojíme avii a připojíme PS 12.

V příloze naleznete popis konzervačního zdroje RKB. Od té doby co používáme konzervační zdroj jsme neměli žádný problém s bateriemi.


Info: Zbyšek Orzech, SDH Kněžmost

 -wap-

Sdílet