Úterý 27. června 2017, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Dufek OK

Titan® HPR G-série 8×8

Titan® HPR G-série je vysoce výkonné vozidlo určené pro letiště,která musí splňovat bezpečnostní kategorie FAA, NFPA, a ICAO.

Základní specifikace :

· 7,950 l/m- čerpadlo,jmenovitý výkon
· 12,150 l polypropylenová vodní nádrž a 1,514 l pěnový tank
· 1,999/2,498/4­,996 l/m průtok monitorů
· motor Detroit Diesel 12V MTU série 2000 1005 koní(749 kw)
· Allison M-6610A šesti rychlostní samočinná převodovka
· multiplexní elektroinstalace

Vyznačuje se:
· Materiál Glassfiber -zesílený polyester (GRP) ze kterého je kabina i nástavba vyrobena,splňuje obtížný test ECE R-29 odolnosti proti nárazu.
· GRP součásti mají znamenitou odolnost proti soli,chemikáliím a galvanické reakci.
· Viditelnost z kabiny je 80° nahoru a 30° dolů .
· Ergonomicky navržená kabina s velkou světlou výškou a místem pro čtyři osoby.
· Nezávislý systém pérování s proměnnou rychlostí zaručuje snadnou manipulaci a stabilitu během otáčení ve velkých rychlostech a i při jízdě v nerovném terénu.
· Mnoho prostor(11m3) k uložení požárního a záchranného vybavení v nástavbě.
· Světelné a zvukové výstražné zařízení Federal Signal Corporation

Požární zařízení:
· Střešní a nárazníkový monitor
· Možnost hašení pěnou,vodou a současně i práškem
· 250 l/m při 43 barech- vysokotlaké čerpadlo
· Výklopné hadicové navijáky
· Střešní monitor-průtok 2498/4996 l/m,dostřik 76 m,nebo 7,26 kg hasícího prášku za sekundu.Úhel použití je 240° horizontálně a 60° svisle(15° dolů a 45° nahoru).
· Nárazníkový monitor-průtok 1999 l/m a dostřik 45–61 m.Úhel použití je 180° horizontálně.
JEDINEČNÁ TECHNOLOGIE GRP-KABINY A NÁSTAVBY Titan HPR®G-série


Při použití jedinečného skelného vlákna- vyztuženého
polyesteru (GRP) jako materiálu pro
kabinu,nástav­bu,vodní i pěnovou nádrž
se zavedl neobvyklý styl vozu E-ONE ,ale také se zvětšil jeho
výkon.

Kabina
Kabina z GRP skořepiny je silná a pro osádku velmi bezpečná.Titan úspěšně absolvoval obtížný crash test ECE R-29– odolnost proti nárazu .To je věc,kterou mnoho dalších výrobců letištních požárních speciálů nemůže říct o svých modelech.
Chemická a antirezní odolnost
GRP součásti mají znamenité schopnosti v odolnosti proti rozežírání solí,galvanické reakci
a proti mnoha chemikáliím.Také odolnost proti korozi je na vysoké úrovni.
Pohlcení nárazové energie
GRP také má schopnost pohlcovat energii nárazu bez poškození nebo trvalého zdeformování.
Tato schopnost pohlcovat malý náraz velmi snižuje šanci na poškození vozu.
Snadné opravy
jestliže je GRP komponent poškozený, může být snadno opravený za používání standardních materiálů a technologii.
Samozhášecí přísada
GRP je samozhášecí materiál,a to dokonce i tehdy,když je povrch pokrytý hořící kapalinou. Jakmile se naruší povrchová vrstva,vytvoří se na ní ochranný film,který nedovolí znovu povrch zapálit,nebo zhasí již hořící oheň.


Osobitý styl Titan HPR®G-série
Vám ihned řekne ,že designéři E-ONE odvedli skvělou práci. Nejen nástavba a kabina dává ucelený a stylový vzhled vozu, ale skvělá je i jeho aerodynamika.


BRZDÍCÍ SYSTÉM

Anti-block system(ABS) a
výkonný vzduchový kompresor zabezpečí
velký brzdící účinek a kontrolu nad vozem.
Opotřebení či poruchu brzd hlásí palubní
počítač,který je umístěný v kabině.

MULTIPEXNÍ ELEKTROTECHNICKÝ SYSTÉM

E-Logic™ multiplexní elektrická instalace
zabezpečí vysoký výkon
a snadné technické zabezpečení. Elektrické dráty
jsou barevně kódovány pro snadnou
identifikaci.

KABINA-VYBAVENÍ

řidič může vidět plnou míru 80° nahoru a
30° dolů s celkovým zřetelem ke
straně pro hlavní pohled na
požár či nehodovou událost.
Infračervené zařízení (FLIR) s TV monitorem
v kabině je poskytované na všech vozidlech
pro splnění bezpečnostních požadavků FAA.
Velký vnitřní prostor v kabině
je standardní pro dvě až čtyři osoby. Všechna místa jsou vybavená
SCBA opěradly,sedadla mají tříbodový bezpečnostní pás.
Zvolení pneumatických dveří-styl autobus,
dovolí rychlý nástup a výstup osádky.
Kabina je namontována odděleně od nástavby a tím
je redukováno její chvění a torzní namáhání.
Volba 70,000 BTU klimatizačního systému
poskytne v kabině přijatelné klima i v největších
extrémních klimatických podmínkách.
Počítačem je také možné redukovat sluneční svit do kabiny.

CENTÁLNÍ MAZACÍ SYSTÉM

Volba centrálního systému mazání zaručí
automatické mazání kritických
části vozu pro snadné technické zabezpečení.

NEZÁVISLÉ ZAVĚŠENÍ KOL

Všechny kola jsou nezávisle zavěšena,tím jsou vozidlu
zaručeny výborné jízdní vlastnosti, manipulace, a stabilita.


VODNÍ A PĚNOVÉ NÁDRŽE

12,150 l vodní a 1,514 l pěnové tanky jsou postaveny
ze stejného korozi odolného GRP materiálu
jako kabina a nástavba,který má dlouhou životnost.
Vodní i pěnové tanky jsou umístěny blíž
rámu,kvůli nižšímu těžišti pro
zlepšení boční svahové stability a manipulace.

ŘÍZENÍ POČÍTAČEM

Uzávěr diferenciálu je řízen jako spousta dalších věcí
palubním počítačem.Tím je také řízeno ohřívání vodní nádrže,
která je tak bez problému až do teplot –20°C.

CENTRÁLNÍ DOFUKOVÁNÍ PNEUMATIK(CTI)

Volba centrálního dofukování pneumatik redukuje tlak vzduchu
ve všech pneumatikách, zlepšuje jízdní vlastnosti při pojíždění
v měkkých nebo písčitých terénech.Dále má CTI automaticky nastavenou
polohu dofuku pneumatik pro normální povrch.

ČERPADLO

7950 l/m @ 13.8 bar je tlak poskytovaný jako standardní.
Další tlak 250 l/m @ 43 bar má vysokotlaké čerpadlo a jeho výklopné
boční hadicové navijáky jsou k dispozici jako zařízení pro rychlý zásah.
Automatický pěnový příměšovač,umístěný v čerpadle
a řízený počítačem poskytne vždy správné číslo napěnění.
Antikorózní ocel s pružnými vysokotlakými hadicemi
dá čerpadlu dlouhou životnost a požadavky na minimální údržbu.

MOTOR

1005 ks(749 kW) Detroit Diesel 12V
převodovka MTU série 2000 a Allison M-6610A
AUTOMAT-šest rychlostí poskytne
zrychlení 0–80 Km/h za méně než 35 sekund.
Max.rychlost 125 km/h
Hmotnost vozu 37.5 tuny

Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD
Zdroj info:
EMERGENCY ONE
Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK