Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Od vagónu začala hořet střecha nástupiště

Jednotky HZS hl.m. Prahy ze stanic č.1 Sokolská a č.5 Strašnice a jednotka HZS SŽDC Praha z Chodovské byly povolány dnes, 19. 6. 2009 kolem čtvrté hodiny ranní k nahlášenému požáru dvou železničních vozů na žižkovském nákladovém nádraží.

Jednotky HZS hl.m. Prahy ze stanic č.1 Sokolská a č.5 Strašnice a jednotka HZS SŽDC Praha z Chodovské byly povolány dnes, 19. 6. 2009 kolem čtvrté hodiny ranní k nahlášenému požáru dvou železničních vozů na žižkovském nákladovém nádraží.

První jednotka HZS hl.m. Prahy, která se dostavila k místu události, provedeným průzkumem zjistila, že se jedná o požár jednoho krytého nákladního vozu, jenž byl plamenným hořením zasažen v plném rozsahu a od něj začala hořet i střešní konstrukce nástupiště nákladního překladiště.

Protože se místo požáru nacházelo ve vnitřním kolejovém traktu nákladového nádraží a díky okolním budovám k němu nebyl možný ideální přístup, muselo být nataženo dopravní vedení na vzdálenost 160 metrů od cisterny, útočné proudy C byly vedeny od rozdělovače. První z nich likvidoval hořící vagón, druhý pak požár střešní konstrukce, která byla stále kontrolována termokamerou pro zjištění skrytých ohnisek.

Likvidace požáru železničního vozu trvala krátkou dobu, neb při příjezdu první JPO se nacházel již ve IV. fázi hoření. Nedlouho poté byla provedena redukce sil a prostředků a stanice č. 5 Strašnice byla z rozhodnutí velitele zásahu odeslána zpět na svojí základnu (kam však zřejmě ani nedojela, neb byla odvolána tuším ještě po cestě k dalšímu případu…).

O to byla horší a náročnější práce na požárem zasažené střešní konstrukci. Jednotky městských a drážních hasičů prováděly za pomoci bouracích sekyr, páčidel, rozbrušovacích adaptérů a motorových pil nejprve odstranění krycí lepenky a následné rozebrání či spíše rozřezání požárem narušených dřevěných střešních fošen. Plamenným hořením byla zasažena plocha střechy o rozloze cca 10×20 metrů.

Likvidace požáru trvala hasičským jednotkám zhruba dvě hodiny, krátce před šestou hodinou po závěrečné kontrole požářiště pomocí termokamery vyjely ze Žižkova zpět na své stanice. Škoda nevznikla žádná, neboť se dle informace odpovědného pracovníka nákladového nádraží Praha – Žižkov jednalo o již vyřazený železniční vůz, stejně tak i střecha nástupiště je určená k likvidaci. Příčina požáru není přesně známá, ovšem v sousedním vagónu se i po dobu zásahu nacházela skupina bezdomovců, které se na apel VZ přítomná policie snažila odehnat pryč. Dnešní požár nebyl prvním, který na nákladovém nádraží vznikl kvůli přítomnosti a činnosti těchto osob a ač si to nikdo nepřeje, nebyl asi ani posledním. Minulý rok shořel na stejném nádraží stejný vagón, jako lehl popelem dnešní ráno, ovšem tehdy v něm našel smrt jeden z bezdomovců.


Foto: Jan Kostík/HZS hl.m. Prahy a Václav Porkát/HZS SŽDC Praha (foceno PDA), mapa místa Google Earth

 -wap-

Sdílet