Pondělí 6. května 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Firma SEAL-navijáky provedla pro nástavbáře montáž čtyř modelů Come-Up na vozidla Mercedes-Benz Sprinter

Ve spolupráci s firmou THT Polička provedla společnost SEAL-navijáky v únoru a březnu roku 2018 montáž čtyř navijáků ComeUp Rhino-8 na vozidla Mercedes-Benz Sprinter.

Rám, ve kterém je naviják upevněn, je proveden jako odnímatelný. Po vytažení dvou čepů a odpojení od rychlospojek lze naviják s rámem bez problémů sundat. Toto řešení je vhodné, pokud se s vozidlem nejezdí pravidelně k zásahům.

Montáž navijáku byla provedena v souladu s EN 14492–1+A1, na jednom vozidle pracovali zaměstnanci firmy 20 hodin.

Součástí dodávky byl zápis navijáku do technického průkazu vozidla a vystavení Technického osvědčení samostatného technického celku.

Naviják ComeUp Rhino-8

Elektrický lanový naviják ComeUp, typ Rhino-8, patřící do řady vyprošťovacích navijáků, je spolehlivé zařízení určené pro komerční, průmyslové a náročnější využití. Své uplatnění nachází především u hasičů.

Konstrukčně vychází z elektrického lanového navijáku ComeUp typu DV-12 light, ovšem s ohledem na novou metodiku měření tažné síly byl označen jako naviják s tažnou silou pouhých 3560 kg.

Naviják je vybaven jištěním proti přetížení, spínačem „emergency stop“ a má nové uchycení lana na buben. Třístupňová planetová převodovka zaručuje spolehlivost a odolnost navijáku i v drsných podmínkách.

Vysoce výkonný motor dodává lepší točivý moment a vyšší rychlost.

Naviják má ergonomické zapínání spojky pomocí T-rukojeti. Používá osvědčenou patentovanou brzdu CBS (Cone Brake Structure) a v jeho ovládací skříňce je zabudovaný bimetalový jistič, který zabraňuje přetížení.

Kabelové ovládání o délce 5 metrů je vodotěsné a je vybaveno termometrickým LED indikátorem.

Naviják splňuje požadavky nové normy ČSN EN 14492–1, CE směrnice 2006/42/ES, směrnice CE EMC 2004/108/ES a SAE J706 a díky tomu patří mezi nejprodávanější lanové elektrické autonavijáky.

Sdílet