Pondělí 18. prosince 2017, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner JB Transformatoren 970x150

Na letišti vykolejila cisterna

Jednotka HZS SŽDC Praha byla včera, 27. 6. 2009 krátce před třiadvacátou hodinou povolána k ten den již třetímu zásahu. Jednalo se dle hlášení o vykolejenou železniční cisternu v prostorách zásobovací vlečky PHM pražského letiště Ruzyně.

Jednotka HZS SŽDC Praha byla včera, 27. 6. 2009 krátce před třiadvacátou hodinou povolána k ten den již třetímu zásahu. Jednalo se dle hlášení o vykolejenou železniční cisternu v prostorách zásobovací vlečky PHM pražského letiště Ruzyně.





Na místo vyrazil nejprve technický automobil s velitelem ke zhodnocení situace. Po jeho příjezdu bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o vykolejenou prázdnou cisternu pro letecké palivo v prostorách zásobovací vlečky Letiště Praha. Cisterna byla vykolejena jedním dvouosým podvozkem, vizuálně se zdála nepoškozena. K události se dále dostavil drážní vyšetřovatel. Po jeho šetření byl stanovený další postup. Od rozdělení ČD na několik subjektů nemohou státní drážní hasiči začít nakolejovat bez souhlasu majitele vozu a provozovatele vlečky (majitel, resp. provozovatel vozu byl jiný, provozovatel vlečky také a samotný majitel vlečky rovněž), který to po nich nemusí vyžadovat. V tomto případě měl hlavní slovo pohotovostní pracovník nákladní části dráhy, tedy ČD Cargo, na jeho žádost bylo rozhodnuto, že po ukončení vyšetřování na místě nakolejení provede JPO HZS SŽDC Praha. VZ si tedy přes operační středisko zažádal o výjezd technické tatry s nakolejovacími prostředky, dále požádal o spolupráci místní jednotku PO, tedy HZS Letiště Praha.

Po dojezdu CAS 40 HZS Letiště Praha a TA HZS SŽDC Praha byl z obou vozidel nasvětlen prostor zásahu a jednotka drážních hasičů ve spolupráci s hasiči letiště započala samotné nakolejení cisterny nakolejovacím zařízením Hoesch. Zásah to byl relativně jednoduchý, kdyby při vykolejení nedošlo ke vzpříčení podvozku, který bránil v usazení cisterny zpět na koleje. I tento problém se hasičům podařilo nakonec vyřešit a tak VZ hlásil na COIS HZS SŽDC, že je cisterna opět na kolejích a jednotky se budou po sbalení materiálu vracet na své základny. Po celou dobu zásahu hasičům znepříjemňoval situaci prudký déšť.

Sdílet
Banner ZHT OK