Čtvrtek 21. září 2017, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner recyklujte s hasici 970 OK

Pět sobotních výjezdů pražských drážních hasičů aneb oběd až po půl osmé večer

Jednotka HZS SŽDC z pražské požární stanice Chodovská zasahovala včera, 29. 8. 2009 celkem u pěti mimořádných událostí. Jednalo se o dvě železniční nehody a tři požáry. Při jednom z nich jednotka včasným zásahem uchránila majetek v hodnotě 20.000 000 Kč.

Jednotka HZS SŽDC z pražské požární stanice Chodovská zasahovala včera, 29. 8. 2009 celkem u pěti mimořádných událostí. Jednalo se o dvě železniční nehody a tři požáry. Při jednom z nich jednotka včasným zásahem uchránila majetek v hodnotě 20.000 000 Kč.





29. 8. 2009, 07.44hod., žst. Praha – Libeň

Jednotka vyjela k nahlášenému střetu rychlíku s přepálenou spadlou trolejí v železniční stanici Praha – Libeň. Při události nedošlo naštěstí k žádnému zranění osob, škoda však dosáhla výše 80.000 Kč. Šetřením bylo zjištěno, že se jednalo o přepálený úsekový dělič.


29. 8. 2009, 10.37hod., žst. Beroun/29. 8. 2009, 13.22hod., Vráž u Berouna

Jednotka vyjela vozy CAS 24 Mercedes 1124 a TA Tatra 815 k nahlášené nehodové události, při které došlo k vykolejení nákladního vagónu, loženého železem. Po příjezdu na místo případu průzkumem zjištěno, že se jedná o vykolejení oběma podvozky. Vzhledem k tomu, že plně naložený vagón vážil 80 tun, musel na místo být povolán vršovický nehodový vlak s kolejovým jeřábem. Po jeho dojezdu jednotka provedla asistenci při nakolejování a během tohoto zásahu ještě s CAS 24 vyjela k nahlášenému požáru travního porostu u trati nedaleko Vráže u Berouna. U události byla první, avšak nebylo možné se přímo k požáru dostat. Vzápětí se na místo dostavila jednotka HZS STČk PS Beroun s VEA a CAS 32. Velitelský automobil vyrazil naleznout příjezdovou komunikaci, neb díky svým rozměrům je podstaně obratnější, než těžké cisterny. Cestu nalezl po několika minutách, hledání komplikovalo velké množství dopravních značek ,,slepá ulice". Jednou z nich to však šlo a tak jednotky bezpečně přejely k požáru o rozloze cca 200×10 m, který byl ihned likvidován 2× C proudy a jedním vysokotlakem. Po dojezdu posilové JPO JSDH Králův Dvůr s CAS 20 a VEA byl nasazen ještě jeden vysokotlaký proud. Likvidace tak byla dílem několika desítek minut. Poté jednotky HZS STČk a HZS SŽDC odjely k řece Berounce doplnit vodu do svých CAS. Během toho se do Berouna dostavila i JPO HZS SŽDC Kralupy na Vltavou s CAS 32 tatra 815, která na nádraží plnila vodou parní lokomotivu, jenž byla pravděpodobně příčinou požáru u Vráže. Po naplnění CAS 24 se jednotka pražských drážních hasičů vrátila zpět k předchozímu případu do žst. Beroun. Vykolejený vagón byl poté navrácen pomocí nakolejovacého zařízení Hoesch a nehodového jeřábu zpět na koleje. Příčinou této nehody bylo ukončení životnosti pražců, neb jich několik stářím shnilo a díky tomu došlo k rozšíření kolejí, do kterých nákladní vagón se železem tak propadl. Koleje musely být provizorně staženy do požadovaných rozměrů a následně bude provedena jejich oprava. Škoda byla vyčíslena na několik tisíc korun. Po likvidaci události se jednotka vrátila zpět na základnu. I když…


29. 8. 2009, 16.14hod., žst. Praha – Libeň, ul. Sokolovská

Při cestě z Berouna byla jednotka s CAS 24 povolána k požáru trafostanice. K události vyjela také CAS 32, která byla na základně Chodovská. Po příjezdu na místo případu bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o požár napáječů uvnitř trafostanice. Na likvidaci požáru bylo použito sněhových hasicích přístrojů z místních zdrojů a vozidel CAS. Při hašení docházelo k neustálému probíjení proudu do hasicích přístrojů. Celý objekt trafostanice byl hustě zakouřen, na odvětrání byla použita přetlaková ventilace, VZ si vyžádal příjezd vozu TA Mercedes Sprinter s dalším ventilátorem a dýchací technikou. Hašení ,,céóčkem" mělo jen částečný účinek, prášek nebyl použit z důvodu možného poškození dalšího elektronického zařízení v budově. Když se podařilo prostor částečně odvětrat, šlo po změření teploty elektronickým teploměrem Auer konečně hořící napáječe odpojit od sítě a vyvézt je ven, kde bylo provedeno jejich dohašení vysokotlakem. K události se dostavila vyšetřovací skupina HZS hl. m. Prahy, příčinou požáru byla stanovena technická závada. Předběžná škoda byla vyčíslena na 200.000 Kč a uchráněné hodnoty včasným zásahem JPO HZS ŠZDC dosahují 20.000 000 Kč. Po likvidaci se jednotka vrátila zpět na základnu, ne nadlouho…


29. 8. 2009, 18.43hod., žst. Praha – Hostivař

Když byla technika opět dozbrojena (vyměněny hasící a dýchací přístroje, doplněny PHM do agregátů), vypadalo to, že si hasiči dají konečně oběd. Opak byl pravdou. Byl hlášený další požár, tentokrát travního porostu na hostivařském nádraží. K události vyjelo družstvo s CAS 24. Na místě bylo průzkumem zjištěno, že se jedná o hořící křoviny o rozloze cca 50×5. Díky větru se požár šířil dál od nádraží. Hasiči na likvidaci plamenů použili 1× C proud, to však nebylo okamžitě, neb hořelo na druhé straně stanice a tak jednotka musela nejdříve podhrabat koleje, protože na nich nebyl vyjma dvou posledních uzavřený železniční provoz a tak rozvinout útočné vedení přes ně prostě nelze. Po několika minutách se to povedlo a likvidace požáru byla dílem okamžiku. Oběd tak nastal po začátku večerních zpráv… Do toho byla ráno ještě jedna událost, nikoliv zásahová, ale plnění každoročních fyzických testů. Prostě sobota jak malovaná. Aspoň že v noci byl klid.


Jednotky HZS SŽDC zasahovaly dne 29. 8. 2009 od 00.00 do 00.00hod. celkem u dvanácti mimořádných událostí.



 -wap-

Sdílet
Banner eurofire_tubus OK