Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Náklad z Německa shořel těsně před cílem

První se na místo dostavilo družstvo 1+5 s technikou CAS 24 T-815, o pár okamžiků později dojela i CAS 32 T-815 a podnikoví hasiči s KHA 32 Scania. Prvotním průzkumem byl zjištěn požár zadní části návěsu, hořely zadní gumy, plachta a náklad.

Požár kamionu na kruhovém objezdu v Mladá Boleslavi byl ohlášen na tísňovou linku HZS Středočeského kraje v půl druhé odpoledne. Na místo vyjeli profesionální hasiči z Mladé Boleslavi a jednotka HZSp Škoda Auto a.s.

První se na místo dostavilo družstvo 1+5 s technikou CAS 24 T-815, o pár okamžiků později dojela i CAS 32 T-815 a podnikoví hasiči s KHA 32 Scania. Prvotním průzkumem byl zjištěn požár zadní části návěsu, hořely zadní gumy, plachta a náklad. Ten byl uložen v plastových a kovových bednách, jednalo se o nové díly směřující na výrobní linku do Škody Auto a.s. Konkrétně šlo o přívodní kabely k AKU, klíčky do zapalování, stabilizátory, svíčky apod.

Jak bylo zjištěno, souprava vyjížděla v noci kolem 3:30 hod. z Německa a řidič byl na cestě asi 10 hodin (i s přestávkami). K cíli na výrobní linku mu zbývalo cca 1 km. Dle jeho sdělení celou cestu jel bez problému. Až na jedné z posledních křižovatek zjistil ve zpětném zrcátku kouř a divný zvuk. Při další jízdě došlo k utržení disku a rozlétnutí pneumatiky na návěsu, to už pneumatika hořela a požár se šířil na plachtu a náklad. Řidič duchapřítomně zastavil na autobusové zastávce a odpojil tahač. Pak provedl prvotní zásah pomocí dvou PHP – neúspěšně. Hasební zásah byl prováděn v DT dvěma vysokotlakými proudy s příměsí pěnidla.

Při příjezdu vyšetřovatele HZS bylo místo ohledáno. Kriminalistické ohnisko bylo nalezeno právě na pravém zadním kole návěsu. Zde pravděpodobně došlo k zadření ložiska, což mělo za následek enormní tření a zahřívaní disku s pneumatikou. Následkem toho došlo k utržení disku vzplanutí pneumatiky a dalších hořlavých látek. Na místě požáru byla vyčíslena škoda na návěsu cca 250 tis. Kč, uchráněné hodnoty činí cca 2 mil. Kč (tahač+návěs). Škody a uchráněné hodnoty na nákladu budou teprve vyčísleny. Požár se obešel bez zranění. Při hasebních pracích musel být uzavřen a cca 2 hodiny hlavní tah na Českou Lípu.

por. Ing. Michal Macoun
Vyšetřovatel požárů ÚO Mladá Boleslav

-miw-

Sdílet