Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasičská záchranná služba Správy železniční dopravní cesty převzala první jeřáb Liebherr

První z pěti automobilových jeřábů AJ-35 Liebherr LTM 1030–2.1 s příslušen­stvím převzali v areálu firmy KOBIT zástupci Správy železniční dopravní cesty pro svou podnikovou hasičskou jednotku do Českých Budějovic.

Cena jednoho stroje přesáhla o více než 100 tisíc 14 milionů korun včetně DPH, vybavení je upraveno pro technické zásahy na železnici.

Dvounápravový mobilní teleskopický jeřáb na terénním podvozku byl při uvedení na trh v roce 1997 prvním jeřábem na světě s nosností 35 tun a technologií datové sběrnice.

Podvozek

Stroj je poháněn šestiválcovým vodou chlazeným motorem Mercedes-Benz o výkonu 205 kW a maximálním krouticím momentu 1 150 Nm. Převodovka ZF je automatická, šestistupňová, výkonově spínaná s měničem točivého momentu a integrovanou rozvodovkou.

Kabina je dvoumístná, na tabletu Samsung Galaxy S2 běží navigace, druhý tablet – SM-T719 Galaxy je určen pro velitele vozu. Nechybí couvací kamera ani kamera TrueCam A4 pro záznam jízdy automobilu.

Obě sedačky jsou vzduchově odpružené, topení je nezávislé na chodu motoru a jízdě. V dobíjecích úchytech jsou dvě svítilny a dvě ruční radiostanice.

O doplňování tlakového vzduchu a dobíjení akumulátorů se stará sdružená zásuvka Rettbox-Air, která se po nastartování samočinně odpojí.

Více než 10 metrů dlouhý stroj umožňuje natáčet zadní nápravu nejen proti směru té přední, ale také souběžně – tedy takzvaný krabí chod. Obě nápravy jsou hnané, disponují uzávěrkou diferenciálu a kotoučovými brzdami. Rozvor je 3 580 mm, celková výška jeřábu pak 3 600 mm.

Odpružení je hydropneumatické s hydraulickými zámky a automatickou regulací nivelace. Rám je svařovaný z vysokopevnostní oceli, odolné proti zkrutu.

Jeřáb vyvine maximální rychlost 80 km za hodinu, jeho hmotnost je 24 tun. Podvozek je vybaven elektromagnetickou brzdou Telma.

Nástavba

Při maximálním vyložení stabilizačních podpěr s pevně vestavěnými podpěrnými deskami zaujme vůz šířku 6 028 mm. Samozřejmostí je možnost vysouvat každou nohu individuálně, systém pak optimálně omezí pracovní diagram v bezpečném rozsahu.

Vysunutí probíhá pomocí dálkového ovládání, k dispozici je funkce automatického vyrovnávání.

Kabina jeřábníka je vybavena nezávislým topením a klimatizací.

Teleskopické rameno je dlouhé 9,2 metrů a lze ho vysunout až na délku 30 metrů. Maximální vyložení teleskopu je 26 metrů, jeřáb při něm uzvedne při břemeno až o hmotnosti 1,4 tuny. Ramenem lze otáčet o 360° bez omezení. Maximální zátěžový moment jeřábu je 160 tunometrů.

O dodávku hydraulického oleje se stará axiální pístové čerpadlo s automatickým řízením průtoku, systém umožňuje provádět čtyři pohyby současně.

Standardně dodávané protizávaží o hmotnosti 2,3 tun je doplněno přídavným 3,2tunovým.

Sdílet