Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči obce Karlovice na Semilsku jezdí novou Tatrou Terrno od Kobitu, nahradila starší sestru

Novou velkokapacitní cisternovou automobilovou stříkačku Tatra Terrno s kabinou pro družstvo dodala do obce Karlovice firma Kobit – THZ.

Sbor dobrovolných hasičů Karlovice uspořádal v sobotu 22. září 2018 slavnostní hasičské odpoledne, jehož hlavním bodem bylo předání nového cisternového vozu. Ten nahradí svého předchůdce stejné značky, který pod jménem Karlička sloužil v obci a širokém okolí od roku 2011.

Na nákup nového vozu získala obec dvoumilionovou dotaci od Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru a jeden milion přidal Liberecký kraj.

K těmto hlavním sponzorům se připojily se svými dary Lesy ČR i další firmy a občané, takže celková částka 7 471 750 Kč s DPH byla snížena a zatížení letošního obecního rozpočtu bude díky těmto darům nižší, než plánovaných 4 471 750 Kč.

Novotou zářícímu a ověnčenému hasičskému vozu požehnal turnovský děkan, okrskový vikář R.D. Václav Vlasák.

V dalším programu vydařeného a hojně občany navštíveného odpoledne se představilo při útoku karlovické hasičské družstvo dětí a hasiči z Turnova předvedli vyprošťování řidiče z havarovaného au­ta.

Poté se i nová TATRA 815 zapojila spolu s Karličkou do hašení zatím jen simulovaného požáru.

Podvozek

Pro cisternu bylo využito třínápravové šasi z kopřivnické automobilky. Poháněná jsou kola zadních náprav, pohon přední je připojitelný. Všechny nápravy jsou osazeny uzávěrkou diferenciálu, nechybí zkrutné stabilizátory.

O pohon se stará vzduchem chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 325 kW, který splňuje emisní normu Euro 5. Přenos hnacích sil zajišťuje čtrnáctistupňová a pouze manuálně řazená převodovka.

Pod předním nárazníkem je uchycena asanační lišta se čtyřmi plochými hubicemi. Ovládaná je z kabiny vozu.

Vozidlové radiostanice jsou dvě – analogová i digitální. V dobíjecích úchytech jsou ruční svítilny a ruční radiostanice.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi jsou náhradní tlakové láhve. Zbývající přístroje jsou uchyceny v kabině.

Nástavba

Nástavba je modulová a tvoří ji tři části. Přední a zadní skříň je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem, mezi nimi je uložena nádrž na hasivo z nerezavějící oceli. Vejde se do ní 8 500 litrů vody a 210 litrů pěnidla.

O dodávku hasiva se stará odstředivé čerpadlo THZ 3000 se jmenovitým výkonem 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Ve vysokotlakém režimu – tedy při tlaku 40 barů – je jeho jmenovitý výkon 250 litrů za minutu.

Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný prvek pro lafetovou proudnici.

Na obou bocích nástavby jsou LED stavoznaky, signalizující zbývající množství obou druhů hasiva v nádrži.

Sdílet