Neděle 27. září 2020, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Dobráci sk

CAS 20 – T815 4×4.2 Králův Dvůr

Představujeme Vám nové zásahové vozidlo JSDH Králův Dvůr. Po mnoha letech snažení se v roce 2009 podařilo dojednat finanční prostředky na pořízení nového zásahového vozidla. Ač vnitřně rozhodnuti, jaké vozidlo chceme, museli jsme vyčkat výsledků výběrového řízení.

Jeho výsledkem bylo vozidlo na podvozku Tatra s nástavbou od THT Polička. Začalo kolečko vyjednávání s výrobcem nástavby, několik osobních jednání v Poličce, mnoho telefonátů a mailů. Výsledek všeho snažení se objevil v Králově Dvoře dne 17.7. ráno u hasičárny. Zde již vozidlo očekávali zástupci hasičů a města. Při předávání vozidla byli zaškoleni strojníci jednotky. Následovalo drobné občerstvení, ale o tom jste si mohli na Požárech již přečíst.

Nejprve několik základních TTD

Podvozek: T 815 – 231 R55/411
Nástavba: hliníková lepená, THT Polička
Délka vozidla: 7.950 mm
Šířka vozidla: 2.550 mm
Výška vozidla: 3.100 mm
Nádrž na vodu: 3.400 l
Nádrž na pěnidlo: 210 l
Čerpadlo: THT TO 3000 nízkotlak 2.000 l/min při 1,0 MPa
vysokotlak 250 l/min při 4,0 MPa
Vývěva: automatická pístová „VACUMAT“
Nádrž na naftu: 210 l
Nádrž na AdBlue: 60 l
Akumulátor: 2 × 12 V / 170 Ah

Nyní přejdeme k popisu samotného vozidla. V kabině vozidla je nainstalována vozidlová radiostanice „Motorola GM 360“ s příposlechem k místu obsluhy čerpadla. Jako VRZ byla zvolena osvědčená světelná rampa „VNL 024F BbSbB“ plus šest zábleskových světel „Predator 2“ a zábleskový maják vzadu na nástavbě. Řidič má možnost přepnutí tónů VRZ na přístrojové desce v dosahu pravé ruky. Bezpečnost stojícího vozidla je zajištěna 8-prvkovou alejí „TC-LED 1067“. Tu lze ovládat jak z místa čerpadla, tak z místa řidiče v kabině vozidla. V prostoru posádky jsou nainstalovány nabíječe kapesních RDST Motorola, svítilen Adalite. Na krytu motoru je připevněn kufr Saturn-Oxy Comfort a zdravotnický batoh. Za sedačkami posádky je instalována dýchací technika Draeger vč. náhradních lahví. Pod sedačkami je lezecké lano a drobné příslušenství. V hliníkových policích najdeme vazáky, ambuvak, vytyčovací páska, tažné lano pro OA, bezkontaktní teploměr, LED-blikače pro označení překážky. Mezi kabinou a nástavbou je instalován osvětlovací stožár „TVS 02 – 4 × 500 W“ s dálkovým ovládáním. Jednotlivé části nástavby pro větší přehlednost popíšeme bodově:

Levá přední skříň: 2 x PHP práškový; 2 x PHP sněhový (CO2); elektrocentrála „Geko 4400 ED-A/HHBA“ 230 / 400 V, 3,8 / 4,1 kVA; 2 x osvětlovací stativ 500 W; 2 x cívka 230 V / 25 m; 2 x kanystr na PHM; přetlakový ventilátor „Papin 350“; kufr s úhlovou bruskou a akušroubovákem.

Levá střední skříň: 2 x dýchací technika Draeger; 2 x koš na hadice „C“; 2 x hadice „B“; 4 x hadice „C“.

Levá zadní skříň: rychlozásahová hadice „C“ s turboproudnicí; 6 x hadice „B“; přechodky „B-C“; různé proudnice „B“ a „C“; hydrantový nástavec; klíče k hydrantům; rozdělovač; přetlakový ventil AWG; klíče na půlspojky; sběrač B-C-C.

Skříň čerpadla: čerpadlo „THT TO 3000“ vč. mechanického přiměšovače; plovoucí čerpadlo „Frogy“; beranidlo; 2 x krátká hadice „B“; klíč na savice.

Pravá zadní skříň: navíjecí buben vysokotlaké hadice „Semperflex DN 25“ v délce 60 m a proudnicí AWG; přenosný přiměšovač; přenosný kulový ventil; stojatý ejektor; vazáky; těsnění půlspojek; sběrač 110-B-B; přechodka 125–110-B; ventilové lano; 3 x dopravní kužel; teleskopická tažná tyč pro OA.

Pravá střední skříň: ruční motorová pila „Husqvarna 450“; rozbrušovací adaptér „Husqvarna K750“; kombinovaný kanistr na PHM; kufr s nářadím k RMP; sekera a obracák; vana na zachycení kapalin; přepravka s prostředky na ropné havárie; přepravka s prostředky pro práci ve vodě; kanadská stříkačka.

Pravá přední skříň: vakuová nosítka a dlahy; lezecká výstroj pro dva lezce; 2 x kufr s nářadím; skříňka s elektronářadím; přepravka s prostředky na dekontaminaci; VRVN; pákové kleště; páčidlo; bourací sekera; polní lopatka.

Střecha: 4-dílný žebřík; 4 x sorbční hady; sud na sorbent; kanystr s pěnidlem; ženijní nářadí; přejezdové můstky; páteřní deska; zdravotnická nosítka; kalovka 230 V; savička na pěnidlo; jednorázová kanálová ucpávka; proudnice P6; proudnice P350; trhací hák; 5 × 2 m savice plus koš.

Snažili jsme se nástavbu a vlastně celé vozidlo přizpůsobit potřebám naší jednotky. Rozmístění věcí v nástavbě je dáno plány do budoucna, ale i historickými zvyklostmi jednotky. Již také víme, že některé věci bychom udělali jinak (např.: přetlakový ventilátor umístili na výsuvné plato). Ale průměrný český dobrovolný hasič staví nové auto pouze jednou za život, a tak ať se Vám tento náš miláček líbí nebo ne, my jsme s ním velmi spokojeni a jsme za něj velmi rádi. Zde se také sluší poděkovat partnerům, kteří umožnili vlastní realizaci a 19.9. vozidlo slavnostně uvedli do ostrého provozu. To jsou především MěÚ Králův Dvůr se starostou Mgr. Menclem, Ministerstvo vnitra ČR, THT Polička a dále všem sponzorům.

Za JSDH Králův Dvůr Michal Čížek

-kow-

Sdílet
Banner KOMS 970