Pátek 27. listopadu 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V tunelu Panenská na D8 proběhne zkouška požáru

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje na české poměry ojedinělou akci. V sobotu 3. října 2009 bude v tunelu Panenská, umístěném na dálnici D8 ve směru z Ústí n.L. k hranicím s Německem, probíhat zkouška požáru. Zúčastní se všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně taktického cvičení. Jedná se o prevenci, kterou předcházíme podobným událostem, známým z alpských tunelů.

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje na české poměry ojedinělou akci. V sobotu 3. října 2009 bude v tunelu Panenská, umístěném na dálnici D8 ve směru z Ústí n.L. k hranicím s Německem, probíhat zkouška požáru. Zúčastní se všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně taktického cvičení. Jedná se o prevenci, kterou předcházíme podobným událostem, známým z alpských tunelů.

ŘSD provádí podobná bezpečnostní opatření na všech svých stavbách, které podobnou prevenci vyžadují. Akce, která bude probíhat 3. října 2009 nedaleko německých hranic, je však výjimečná. Uskuteční se totiž v nejdelším tunelu v České republice, v tunelu Panenská s celkovou délkou 2031 metrů.

Cvičení bude probíhat po celý sobotní den. Zastaven tak bude provoz na dálnici D8 v blízkosti tunelu v obou směrech. ŘSD chystá ve spolupráci s Policií ČR včasná upozornění pro všechny řidiče, objízdné trasy jsou přiložené, zeleně je vyznačen směr na Drážďany a červeně směr Praha.

Nákladní i osobní doprava budou odkláněny v dostatečné vzdálenosti před tunelem na alternativní komunikace.„In­formace budou ve vzdálenostech, které řidičům umožní zvolit jinou trasu. Nikdo by se tak neměl zpozdit na cestě do svého cíle. To platí pro řidiče směřující do Německa, ale i opačným směrem, tedy z Německa do Prahy. Navíc jsme vybrali den, kdy je v Německu státní svátek a tak těžká nákladní přeprava je stejně tento den vyloučena," vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Samotné cvičení začne v sobotu 3. října 2009 již v osm hodin ráno, kdy Policie ČR zajistí uzavření tunelu na nejbližších mimoúrovňových křižovatkách. Kolem deváté hodiny pak bude probíhat nácvik požáru. „Nejprve budeme zjišťovat a monitorovat chování bezpečnostního vybavení tunelu při požáru bez simulace ohně," popisuje detaily cvičení Alfred Brunclík. Ověřovat se bude například rychlost vzdušnin v tunelu, funkčnost klapek a ventilátorů v záchranných cestách a dalších technicko-bezpečnostní opatření, kterými je stavba vybavena. „Všechny naměřené a posuzované hodnoty budou zapsány do příslušného protokolu o průběhu zkoušky," říká Alfred Brunclík.

Druhá zkouška začne ve 13.00 hodin. Tentokrát již s použitím aerosolu, tedy jedinečné metody řízené simulace reálného požáru. „Nácvik bude stejný jako v dopoledních hodinách. Rozdíl bude v tom, že půjde o skutečně vyvolaný požár," vysvětluje Alfred Brunclík. Stejně jako v prvním případě, tak i u této zkoušky budou sledovány především parametry chování požáru v tunelu Panenská. Zprovoznění celé komunikace odhaduje ŘSD na odpolední hodiny. Stane se tak poté, kdy bude komunikace kompletně uklizena a opět uvedena do řádného stavu.

Cílem cvičení je zmapovat situaci na silničních stavbách v různých krizových situacích. „Jedině důkladným cvičením se připravíme na situaci, které mohou nastat. Takové situace bohužel známe z alpských tunelů a touto prevencí jim musíme předcházet," doplňuje Alfred Brunclík.

Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic


-kaw-

Sdílet
Přiložené soubory
objízdná trasa zobrazit online PDF 753 kB