Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Novopačtí dobrovolní hasiči mají novou Tatru Terrno, cisternu městu dodala společnost Kobit

V sobotu 15. prosince 2018 dobrovolní hasiči z Nové Paky slavnostně převzali novou cisternovou automobilovou stříkačku Tatra Terrno zvanou Jarka.

Zářivě červený vůz jim za 6 800 200 korun včetně DPH dodala firma Kobit-THZ, na financování se podílela Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod i Královéhradec­ký kraj.

Podvozek

Dvounápravový podvozek R55 je od výroby určen pro kompletaci s hasičskou nástavbou. Šasi se čtyřdveřovou kabinou pro mužstvo je poháněno vidlicovým osmiválcem o výkonu 325 kW, který splňuje emisní normu Euro 5 a je chlazen vzduchem.

Převodovka je zde však pouze manuálně řazená, čtrnáctistupňová. Standardně pohání zadní kola, pohon přední nápravy je připojitelný. Všechny diferenciály disponují uzávěrkou.

Jednotka je zařazena v kategorii JPO II, tzn. jednotka sboru dobrovolných hasičů obce se členy, kteří vykonávají službu jako svoje hlavní nebo vedlejší povolání, zabezpečující výjezd do 5 minut po vyhlášení poplachu s územní působností a efektivní vzdálenost do místa zásahu zpravidla do 10 minut jízdy z místa dislokace.

Hasebním obvodem jednotky je městský obvod Nová Paka a přilehlé obce. Ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem Královéhradeckého kraje stanicí Nová Paka zasahuje na celém jeho území.

O dobíjení a konzervaci akumulátorů i o doplňování tlakového vzduchu se stará sdružená 230V zásuvka Rettbox-Air, která se po nastartování vozu samočinně odpojí.

Vozidlová radiostanice je analogová, druhé obslužné místo s mikrofonem a reproduktorem je v zadní části Tatry u ovládacího panelu čerpadla.

V opěradlech zadní řady sedadel a opěradle sedadla velitele jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, zbývající přístroj je umístěn v kabině. Ve čtyřech dobíjecích úchytech jsou umístěny ruční radiostanice, úchyty pro svítilny nedobíjí.

Velitel má k dispozici výjezdový tablet, v horní části kabiny je uchycena kamera TrueCam A7 pro záznam jízdy.

Elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN je uchycen na podélnících rámu u předního nárazníku. Pod ním je asanační lišta s nastavitelnými tryskami.

Tatra dokáže brodit klidnou vodou do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Nástavba je vyrobena z profilů ze slitiny lehkých kovů a olepena plechem. Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli, pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení THZ 3000 dosahuje v nízkotlakém režimu průtoku 2 000 litrů za minutu, ve vysokotlakém pak 150 litrů za minutu. Umožňuje i kombinovaný provoz.

Na horní pochůzné plošině je přípojný bod pro lafetovou proudnici.

Pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár je osazen čtyřmi 24V LED reflektory o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Vybaven je funkcí samočinného složení do přepravní polohy po odbrzdění vozu, uchycen je mezi nástavbou a kabinou.

Bezprostřední okolí cisterny osvětlují LED světlomety na obou bocích a zádi nástavby.

V pravé zadní skříni je výsuvné plato pro základní hygienu hasičů u zásahu, k dispozici mají vodu, mýdlo, papírové ubrousky a ofukovací pistoli se spirální hasicí, napojenou na vzduchovou soustavu podvozku Tatry.

Sdílet