Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči likvidovali masivní únik nafty po nehodě u přejezdu

Dne 30. 10. 2009 v 11:55 hod. byli hasiči požádáni o pomoc po dopravní nehodě u Bystřičky. Na místo vyjela jednotka profesionálních hasičů z Valašského Meziříčí s jedním zásahovým vozem a speciálním protichemickým kontejnerem. Ze Zlína na místo vyjel také velicí důstojník směny a později i další posilový vůz se zásobou sorbentu z Valašského Meziříčí.

Dne 30. 10. 2009 v 11:55 hod. byli hasiči požádáni o pomoc po dopravní nehodě u Bystřičky.

Na místo vyjela jednotka profesionálních hasičů z Valašského Meziříčí s jedním zásahovým vozem a speciálním protichemickým kontejnerem. Ze Zlína na místo vyjel také velicí důstojník směny a později i další posilový vůz se zásobou sorbentu z Valašského Meziříčí. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že v blízkosti železničního přejezdu u Bystřičky došlo ke střetu osobního auta zn. Opel a nákladní soupravy s tahačem zn. DAF.

Řidička osobního auta jela od obce Jablůnka, když před přejezdem přejela do protisměru a narazila do boku tahače. Osobní auto následně havarovalo na bok do břehu nedaleko železničního přejezdu. Zraněnou ženu si do své péče převzala posádka zdravotnické záchranné služby, která ji ošetřila. Nákladní auto bylo poškozeno v oblasti nádrže a došlo k masivnímu úniku paliva na silnici. Návěs ani přepravovaný náklad železa nebyl poškozen.

Hasiči byli na místě už za osm minut od výjezdu. Velitel zásahu potvrdil závažnost situace. Naftou byl znečištěn úsek asi 50 metrů, kde se rozlilo na 800 litrů paliva. Doprava byla zastavena v obou směrech, tvořily se dlouhé kolony. Operační středisko hasičů požádalo pracovníky drah o omezení rychlosti projíždějících vlaků na minimum. Dopravu na hlavním tahu I/57 se snažila regulovat policie.

Dopravní komplikace se daly očekávat v řádech hodin. Hasiči prioritně likvidovali uniklou naftu k zabránění ekologického odhrožení okolní půdy. O události byli informováni pracovníci odboru životního prostředí.

12:30 – velitel zásahu žádá o další sorbent na rychlou likvidaci uniklé nafty, která se dostala z komunikace do příkopu, na stanici do Valašského Meziříčí je povolána záloha hasičů ze směn, které mají volno

12:45 – hasiči se snaží o očištění alespoň části vozovky, kterou by bylo možné zprůjezdnit a uvolnit tak dopravu po jedné polovině vozovky

13:00 – velitel zásahu potvrzuje ohleduplnost projíždějících vlaků kolem místa nehody, které jedou malou rychlostí a systém včasného varování zafungoval příkladně

13:15 – hasiči už mají většinu znečištěné vozovky zasypánu sorbenty, sbírají nasáklé palivo a silnice je připravována na zprůjezdnění jednoho pruhu, doprava stále stojí v kilometrových kolonách

13:30 – doprava je uvolněna po jedné polovině vozovky, dlouhé kolony se jen pomalu a kyvadlově rozjíždí kolem nadále omezeného místa u dopravní nehody, hasiči vozovku finálně čistí proudem vody s čistící látkou, poškozené osobní auto bylo převráceno zpět na kola a odtaženo

14:00 – velitel zásahu předal místo pracovníkům odboru životního prostředí, doprava jezdila plynule a kyvadlově po jedné polovině vozovky, ve druhé polovině silnice zůstal odstavený nepojízdný nákladní tahač s návěsem

Hasiči se vrátili na základnu, kde vyčkali konce vyšetření nehody policií. V případě potřeby byli hasiči připraveni se na místo vrátit v době, kdy bude zajišťován odtah poškozeného tahače.

mjr. Ivo Mitáček, Mgr. Bc.
tiskový mluvčí HZS Zlínského kraje

-kow-

Sdílet