Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Lesní speciál Mercedes-Benz Unimog dodala firma Kobit Hasičskému záchrannému sboru Plzeňského kraje

Lesní speciál na podvozku Mercedes-Benz Unimog vyrobila společnost Kobit – THZ pro Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje. S financováním automobilu za bezmála sedm milionů korun pomohla Evropská unie v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

Podvozek

Pro speciální cisternovou automobilovou stříkačku byl použit dvounápravový podvozek U 5000 s pohonem všech kol a rozvorem 3 250 mm. Obě portálové nápravy jsou vybaveny uzávěrkou diferenciálu a stabilizátorem.

Čtyřválcový motor OM924LA disponuje výkonem 160 kW a splňuje emisní normu Euro 5. V Unimogu převádí výkon motoru na hnací sílu automatická převodovka.

Ocelová třímístná kabina je sklopná, nezávisle vytápěná. Ke komunikaci jsou v ní k dispozici dvě vozidlové radiostanice – analogová i digitální. Velitel má k dispozici výjezdový tablet Samsung Galaxy Tab S.

Kabina je uzpůsobena pro průjezd hustým lesním porostem – vybavena je vnějším ochranným rámem, jehož součástí je sklopná ochranná mříž předního okna.

Výstražné zařízení a veškeré světelné zdroje umístěné vně karoserie CAS jsou chráněny proti rozbití ochranným prvkem.

Ve třech dobíjecích úchytech jsou umístěny ruční svítilny Survivor LED Atex.

Přední část CAS je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem Dragon Winch DWM 12000 EU o tažné síle 54 kN s jištěním proti přetížení.

Mercedes dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

CAS vykazuje zvýšenou odolnost proti účinkům sálavého tepla na rozvodech tlakového vzduchu, na elektrických vodičích a na rozvodu paliva.

Podvozková část a kabina osádky je vybavena chladicím zařízením napojeným na požární čerpadlo, ovládání tohoto zařízení je umístěno v kabině osádky v dosahu strojníka.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena ze svařence nerezové oceli opláštěného hliníkovým plechem. Nádrž na hasivo tvoří jeden celek, pojme 2 500 litrů vody a 150 litrů pěnidla.

Bezprostřední okolí vozu je osvětleno LED světlomety na bocích a zádi nástavby.

Čerpací jednotka THZ 3000 dosahuje jmenovitého výkonu 1 500 litrů za minutu a umožňuje i vysokotlaký provoz – v takovém případě dosahuje výkonu 250 litrů za minutu.

Na každém boku jsou dvě schrány s příslušenstvím, které jsou přístupné pevnými dveřmi s kovovým kováním.

Zařízení prvotního zásahu je umístěno v pravé zadní části účelové nástavby. Vysokotlaká hadice má délku 60 metrů a je v celé své délce tvarově stálá a plně průtočná.

Pro barevnou úpravu karoserie CAS je použita červená barva RAL 3000 a pro zvýrazňující prvky bílá barva RAL 9003.

Sdílet