Úterý 25. září 2018, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Partner & VIP: PO-BP 970x150 OK

Osvětlovací systém Peli 9430 RALS

Firma Peli je na našem trhu již řadu let, dobře jí znají i

hasiči, proto jí nemusíme nějak zdlouhavě představovat. Její hlavní výrobní program je rozdělen na dvě části. První je výroba robustních, proti mechanickému poškození odolných, velice praktických plastových kufrů a druhou je výroba nejrůznějších ručních svítilen či přenosných zdrojů světla.

Firma Peli je na našem trhu již řadu let, dobře jí znají i hasiči, proto jí nemusíme nějak zdlouhavě představovat. Její hlavní výrobní program je rozdělen na dvě části. První je výroba robustních, proti mechanickému poškození odolných, velice praktických plastových kufrů a druhou je výroba nejrůznějších ručních svítilen či přenosných zdrojů světla.







Náš server dostal na testování zapůjčený osvětlovací systém Peli 9430 RALS, který na náš trh dodává zástupce společnosti Peli pro ČR firma Mipesa. Systém byl testován v reálných podmínkách u zásahu po dobu zhruba dvou měsíců. Jedná se o novinku, která se poměrně nedávno objevila na našem trhu.

Popis baterky:

Samotná baterka se skládá ze čtyř částí

– baterie

– teleskopický stožár

– propojovací kabel

– osvětlovací hlava

Baterie: 12 voltová nabíjecí olověná s garantovanou životností 2000 nabití

Teleskopický stožár: je složen ze dvou dílů, které do sebe navzájem zapadají.

Propojovací kabel: jedná se o 25 cm dlouhý kroucený kabel ( lze natáhnou na délku cca1,.5m).

Osvětlovací hlava: je složena z LED diod, které jsou ve čtyřech řadách po šesti kusech, tudíž se na světle nachází celkem 24 kusů diod, jejich životnost je 50 000 hodin.

K baterii je dodávána i nabíječka na 230 voltů. Ta má tři indikace nabíjení: 

– červená, která označuje režim rychlo nabíjení

– žlutá, která označuje režim 90%nabití

– zelená, která označuje plně nabitý, udržovací režim

Zajímavostí je i upozornění na stav baterie, jakmile dochází k vybití baterie nastává 3 vteřinové blikání každých 10 minut. Toto upozornění nastává 30 minut před úplným vybytím baterie.

Osvětlovací systém má tři polohy zapínání. První je plný výkon světla, kde je výrobcem udávána svítivost 2000 lumenů. Na tuto polohu vydrží světlo svítit plných osm hodin. Druhá poloha, která se zapíná přidržením tlačítka, spustí na osvětlení poloviční výkon, tedy 1000 lumenů a doba použití je 15 hodin. Poslední, tedy třetí polohou je výstražné blikání, které se aktivuje přidržením tlačítka po dobu 3 vteřin. Samozřejmostí je vodotěsné provedení vypínače.

Rozměry:

Výška osvětlovací hlavy: 16,5 cm

Šířka osvětlovací hlavy: 20 cm

Hloubka osvětlovací hlavy: 6,5 cm

Výška při zavření: 23 cm

Délka: 40 cm

Šířka: 20 cm

Výška s prodlouženou hlavou: 82 cm

Celková váha: 10 kg

K samotnému systému je možné dále dokoupit i vyšší, zhruba 2 metrový stativ a propojovací kabel.


Celkové hodnocení: Tento výrobek od firmy Peli hodnotím velice kladně a to jak použití materiálu, ze kterého je celý výrobek, tak i samotné zpracování konstrukce svítilny, jenž se i díky své větší hmotnosti, která je již zmiňovaných deset kilo, velice dobře přenáší v jedné ruce.

Její velkou předností, kterou všichni kdo ji použijí jistě rychle ocení, je na prvním místě její mobilita. V případě použití tohoto systému již není potřeba někam do budovy tahat prodlužovací kabel, který často překáží a mít nastartovanou elektrocentrálu.

U osvětlovacího systému je samozřejmě důležitá i jeho svítivost, ta se díky použitým LED diodám nedá s ničím srovnávat, jedná o se čisté bílé světlo, které je vyzařováno z osvětlovací hlavy. Díky výkonnému zdroji je svítilna schopná svítit i u delších zásahů.

Sice pořizovací cena je okolo 27 tisíc korun, ale při představě a mobilitě celého výrobku není až tak vysoká a díky své životnosti je návratnost celého zařízení rychlá.

Osvětlovací systém Peli RALS 9430 byl používaný při zásazích jednotky HZS Středočeského kraje a od všech příslušníků bylo jeho hodnocení velice kladné.

Jediné, co se dá tomuto zařízení vytknout, je, že zatím není možnost dobíjecího stojanu přímo do vozidla, ale její systém, který hlídá stav baterie se v případě poklesu přihlásí o slovo výstražným blikáním. Na druhou stranu při kapacitě akumulátoru není autonabíječka tolik potřeba, jako např. v případě malých ručních svítilen.

-swo-

Sdílet
Banner MEVA OK