Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V nově zrekonstruované zbrojnici ve Svaté Maří zaparkovala nová cisterna, Tatru Terrno obci dodala firma THT Polička

Novou cisternovou automobilovou stříkačku zařadili do svého vozového parku hasiči z obce Svatá Maří. Hasičskou cisternu za více jak šest milionů korun dodala firma THT Polička.

Na financování nákupu vozidla se podílela Česká kancelář pojistitelů částkou 2 500 000 Kč a Jihočeský kraj částkou 1 500 000 Kč.

Podvozek

Podvozek je dvounápravový Tatra T815 4×4.2. Motor o výkonu 325 kW přenáší svou hnací sílu na kola zadní nápravy, pohon předních je připojitelný. O řazení převodových stupňů se stará poloautomatický systém Norgren.

Vozidlo je postaveno na automobilovém podvozku s možností brodit klidnou vodou do výšky 1 200 mm.

Na levém boku kabiny je sdružená zásuvka pro konzervaci a dobíjení akumulátorů a doplňování stlačeného vzduchu Rettbox-air. Po nastartování se samočinně odpojí.

Pro spojení slouží vozidlový digitální terminál, hasiči mají k dispozici analogové ruční radiostanice v pěti dobíjecích úchytech. Dalších pět slouží pro ruční svítilny. Kabina je vybavena nezávislým topením.

V dosahu velitele je ruční pracovní světlomet a tablet s navigací v dobíjecím úchytu. V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány čtyři dýchací přístroje Dräger a tři náhradní tlakové láhve.

Další dva dýchací přístroje Dräger a tři náhradní lahve najdeme v účelové nástavbě.

Přední část kabiny je v prostoru rámu podvozku vybavena dálkově ovládaným lanovým navijákem s tažnou sílou ve vodorovné rovině 51 kN s jištěním proti přetížení.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný stožár TVS 02 se čtyřmi LED světlomety. Ten je napájen z elektrické soustavy vozidla nebo z přídavné elektrocentrály. Ovládání světlometů o světelném toku 20 000 lumenů je řešeno dálkovými ovladači. Osvětlovací stožár je vybaven funkcí samočinného složení do přepravní polohy a to i po uvolnění parkovací brzdy.

Osvětlení prostoru okolo vozu je zajištěno LED světly v okapové liště na bocích a zadní části nástavby.

Čerpadlo PKA 2000 je umístěno v zadní skříni účelové nástavby a dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a 250 litrů za minutu při tlaku 40 barů. Prostor je vybaven ovládáním vozidlového digitálního terminálu.

Nádrž na hasivo je z nerezavějící oceli a pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla, aktuální množství hasiva signalizují LED stavoznaky v prostoru ovládání čerpadla.

Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Hygienické prostředky, tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky jsou uloženy v pravé zadní skříni nástavby na výsuvném prvku. Do tohoto prostoru je vyvedena hadice, která je napojená na nádrž na vodu a je určena k základní hygieně osádky. Součástí prostoru je spirální hadice s ofukovací tryskou.

V účelové nástavbě vozidla jsou mimo jiné umístěny dvě elektrocentrály Honda, dvě motorové pily Husqvarna, vysavač hmyzu Stihl, přetlakový ventilátor Papin a plovoucí čerpadlo Aquafast.

Pořízením vozidla se jednotka hasičů ze Svaté Maří dočkala poprvé ve své existenci po téměř 130 letech zbrusu nové cisterny.

Sdílet