Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

TLF-A Scania-MARTE

Jak se říká mezi hasiči,Rakousko není jen Rosenbauer.Před­stavujeme Vám dalšího skvělého výrobce požární techniky v Rakousku a to firmu MARTE Feuerwehrfahrzeuge Feuerwehrtechno­logie GmbH.

Ta se zabývá výrobou požárních automobilů všech kategorii vyjma výškové techniky.Na výrobu požárních nástaveb jsou využívány nejmodernější technologie za použití hliníku,sklola­minátu a plastů. Nástavba je vlastně stavebnice.Skelet nástavby je vyroben z hliníkových profilů a další části z tvrzeného sklolaminátu a plastů.A díky použití těchto materiálů klesne hmotnost vozidla oproti normálu až o 500 kg.Postupně zde bude představeno několik jejich výrobků.Začneme typem TLF-A na podvozku Scania 4×4.

Historie firmy Marte

1964 – rok založení
1964 – výstavba výrobní haly s lakovnou – oprava karoserií pro všechny
typy vozidel + autolakování
1968 – výroba prvního požárního vozidla Rover 110
1969 – převzetí zastoupení firmy Ziegler pro Rakousko
1974 – výstavba kancelářského traktu,vydání 60.požárního vozidla
1977 – vydání 100.požárního vozidla
1982 – převzetí zastoupení firmy METZ pro Rakousko
1986 – výstavba výrobní haly II
1987 – první požární vozidlo nové generace
1988 – výstavba vstupní haly a pracovní plochy
1990 – výroba prvního tunelového požárního vozidla TLFA 2000 , zároveň 500.
požární vozidlo opouští bránu závodu
1992 – předání 600.požárního vozidla
1994 – výstavba skladu ve 2 podzemním podlaží – předání 700.požárního
vozidla
1995 – zavádění M-systému dle ISO 9001
1995 – parkoviště-rozšíření
1998 – vyvinuta nová generace vozidel„CONCEPT 2001"
1998 – konec zastoupení METZ (firmu převzal Rosenbauer)
1999 – postavení nové správní budovy, rozšíření výrobní haly
2001 – 1000. požární vozidlo,RLFA 2000 na „MB Actros 1835“ pro obec Edlitz
2002 – přestavení M systému ISO 9001 pro normu ISO 9000:2000
2002 – Marte jde cestou nových technologií


TTD TLF-A Scania

podvozek: Scania P 124 CB 4×4, trvalý pohon všech kol, uzávěrka diferenciálu
motor: 420 PS (307kW) při 1900 ot/min.
převod: automatická převodovka GA 851R Allison s redukcí
rozvor: 3900mm
délka: 7700mm
šířka: 2500mm
výška: 3200mm
hmotnost vozidla: 18 000 kg
osádka: 1+8 – velkoprostorová kabina MARTE
čerpadlo: HMP 24 Feuerloschkre­iselpumpe nízko i vysokotlak
výkon čerpadla: 2400l/min NT, 250l/min VT
ovládání čerpadel: elektronické ovládání čerpadel s obrazovkou (M-LCS) a CAFS – řídicí jednotka
pěna: FOAM PRO Ziegler CAFS- zařízení FOAM PRO SYSTÉM
kompresor-počet otáček: 2500 min.
výkon kompresoru: 2500l/min. (150m3/h)
max. Provozní tlak: 12barů,
pracovní tlak: 3 – 10barů,
příkon kompresoru: max. 37kW
příkon pěnidlo-čerpadlo: max. 30A
dopravní výkon pěnidlo-čerpadlo: max. 19l/min. // max. 17bar
voda-vývody: 3 B a 1 B přívod,2 C pro CAFS ,2 vysokotlaké vývody
první zásah: 1 kus 60m hadice s vysokotlakou proudnicí Turbo Jet
lafetová proudnice: lafetová proudnice 2400l/min.
nádrž na vodu: 2000 l z polyetylénu
pěna-nádrž: 150l z polyetylénu -nádrže propojeny CAFS – zařízení 50l 1% – AFFF
osvětlovací stožár: pneumatický,4 × 1000W širokoúhlý světlomet
ochrana dýchacích orgánů:DP v opěradlech sedadel
ostatní výbava: výfuk-přepojení nahoru při provozu čerpadla,dolu při jízdě


Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
Sdílet