Pátek 26. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Mezi Hradcem nad Moravicí a Opavou se střetl vlak s nákladním automobilem

Dne 30. 7. 2019 v 18:10 se mezi Hradcem nad Moravicí a Opavou střetl osobní vlak jedoucí z Hradce nad Moravicí do Opavy s kamionem.

Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži, které jsou doplněny dopravní značkou „STOP“. V důsledku střetnutí osobní vlak vykolejil.

Na místo události vyjely čtyři posádky ZZS – lékařské rendez-vous a tři týmy rychlé zdravotnické pomoci, a to ze základen v Opavě a Odrách.

Záchranáři ošetřovali celkem deset osob, devět z vlakové soupravy a řidiče nákladního automobilu. Všichni byli při vědomí a mimo přímé ohrožení života.

Pět žen a pět mužů ve věkovém rozpětí patnáct až jednasedmdesát let utrpělo lehká a středně těžká poranění, převážně v oblasti hrudníku a končetin.

Po poskytnutí přednemocniční neodkladné péče byli pacienti přepraveni do zdravotnických zařízení: Sedm zraněných na urgentní příjem opavské Slezské nemocnice, z kapacitních důvodů pak tři do ostravské Fakultní nemocnice.

ZZS Moravskoslezského kraje

Celkově byly škody odhadnuty na 6 010 000 kč (4,5 mil. nákladní automobil, 1,5 mil. vlak, 10 000 trať).

Drážní inspekce šetří příčiny a okolnosti vzniku mimořádné události v místě jejího vzniku.

Do otické místní části Rybníčky vyjely dvě jednotky Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje (HZS MSK) – ze stanice Opava a Ostrava-Zábřeh (ta se speciální technikou k vyprošťování), společně s nimi dvě jednotky dobrovolných hasičů – Opava-Kylešovice a Hradec nad Moravicí, a samozřejmě drážní hasiči z Ostravy (SŽDC).

Hasiči zabezpečili místo nehody a v první fázi zde řídili silniční dopravu. Pomáhali zraněným osobám s chůzí a asistovali při jejich ošetřování.

Během překládání vepřových půlek masa soukromou firmou do náhradního vozidla nakolejovali motorový vlak, po jeho odtlačení mimo místo nehody se po 22. hodině pustili do náročného vyprošťování nákladního automobilu, ležícího na boku pod již vypnutými trolejemi.

Do vyprošťování a postavení havarovaného nákladního vozidla se zapojil vyprošťovací speciál MB Actros Bizon, automobilový jeřáb AJ AC 60 Demag/Terex a kontejnerová automobilová dílna ze stanice HZS MSK Ostrava-Zábřeh, ze stanice HZS MSK Opava musel přijet automobilový žebřík AZ 37 Metz. To zabralo asi tři hodiny.

Pak hasiči nákladní vozidlo odtáhli na odstavnou plochu. Poslední hasiči odjeli z místa nehody ve středu až před třetí hodinou ranní,

uvedl Petr Kůdela, tiskový mluvčí HZS Moravskoslezské­ho kraje.

Mgr. Martin Drápal
Drážní inspekce

Foto: Drážní inspekce
Sdílet