Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Repase CAS 32 v podobě plastové nástavby od KEB – EGE

Jihočeská firma KEB-EGE, která je i partnerem serveru POŽÁRY.cz, se zabývá produkcí nástaveb hasičských vozidel již několik let. V minulém roce opustila brány závodu první repasovaná velkokapacitní cisterna CAS 32, která má požární nástavbu vyrobenou kompletně z plastu.

Jihočeská firma KEB-EGE, která je i partnerem serveru POŽÁRY.cz, se zabývá produkcí nástaveb hasičských vozidel již několik let. V minulém roce opustila brány závodu první repasovaná velkokapacitní cisterna CAS 32, která má požární nástavbu vyrobenou kompletně z plastu.

Firma nám do redakce zaslala technické informace o této repasi, my vám je nyní v podobě promo článku přinášíme.
 


Název: Cisternová automobilová stříkačka

Typ: CAS 32 – T815

Popis: Repase cisternové automobilové stříkačky CAS 32 je postavena na podvozku Tatra 815 6×6. Základní myšlenkou je zachovat původní koncepci vozu se třemi nezávislými moduly, stejně tak jako ponechat vnější rozměry a tvar nástavby. Hlavní a podstatný rozdíl je v použitém materiálu. Nástavba je vyrobená z plastu. Kompletaci podvozku, pomocného rámu a nástavby včetně zástavby a rozmístění hasičského vybavení provedl výrobce a dodavatel nástavby – firma KEB-EGE spol. s.r.o., Kájov. Cena repase je vždy kalkulována podle konkrétních požadavků zadavatele.

Nástavba: Nástavba je vyrobena z odolného plastu – polypropylenu, lakovaná plastisolem a splňuje technické podmínky kladené na použití vozidla. Skládá se, stejně jako u původního vozidla, ze tří nezávislých modulů. Díky tomu a také zachování vnějších rozměrů je možné vyměnit každý modul jednotlivě podle přání zákazníka aniž by došlo k narušení designu cisternové stříkačky. Například lze nahradit pouze starou nádrž za novou plastovou při zachování obou zbývajících modulů.

Přední modul slouží k uložení hasičského vybavení – hadic, pl. čerpadla, motorové pily apod. Střední modul tvoří nádrž o celkovém objemu 9000 l. Z toho 8200 l zabírá voda a 800 l pěnidlo. Zadní modul je vyroben tak, aby uvnitř vznikl prostor pro původní čerpadlo, jehož ovládání může být přestavěno z elektropneu­matického na plně pneumatické, a dále prostor na umístění zbylého hasičského vybavení nebo příslušenství. Na bocích modulu v dolní části jsou vyvedeny tři výtlaky od čerpadla a jeden vývod pro sání z externího zdroje.

Úložné prostory na boku nástavby jsou chráněny kvalitními hliníkovými roletami uzamykatelnými klíčem nebo pomocí dálkového ovládání – centrální zamykaní. Přístup k čerpadlu je zajištěn nahoru výklopnými dveřmi. Po otevření rolet nebo zadních dveří dojde automaticky k osvětlení úložných prostor pomocí úsporných LED-diodových pásů.

Střecha nástavby je pochozí a její maximální zatížení činí 150kg/m2. Přístup na střechu je zajištěn pomocí žebříku na zádi vozidla. Lafeta je umístěna v přední části nástavby, lze ji na přání přemístit přímo nad čerpadlo na zadní modul. Na střeše je dostatek místa pro uložení rozměrnějšího vybavení jako je např. 4-dílný žebřík, trhací hák, tažná tyč, savice. V případě zájmu je možné na střechu umístit 1–2 úložné hliníkové boxy.


Údržba a čištění nástavby: Vnitřní části nástavby lze čistit běžně dostupnými čistícími prostředky. Po aplikování čistícího prostředku všechna místa důkladně umýt čistou tlakovou vodou.

Podvozek: Na cisternové automobilové stříkačce byla provedena také repase podvozku a motoru, rozsah prací je vždy závislý na technickém stavu vozidla. Zjištěnému technickému stavu odpovídá i nabídková cena.


Výhody plastové nástavby:

Nárazuvzdorná - vysoká odolnost proti nárazu

Nízká hmotnost - nástavba je lehčí ve srovnání s laminátovou nebo hliníkovou

Bezúdržbová - nástavba nepotřebuje žádné speciální zacházení

Vysoká životnost - 25 let

Jednoduchá oprava - poškozená část nástavby se vyřízne, nahradí novou aniž by došlo k snížení celkové pevnosti nástavby

Chemická odolnost - používaný plast je odolný vůči kyselinám a jiným nebezpečným látkám.

Zvýšená viditelnost - vlivem bílé barvy polypropylenových desek je dosaženo lepší viditelnosti v interiéru nástavby

Nízké provozní náklady - díky výše popsaným výhodám nevznikají téměř žádné další náklady spojené s používáním plastové nástavby


    Alternativy:

    • Lafeta umístěná v zadní části nástavby
    • Centrální zamykání na dálkové ovládání
    • Osvětlovací stožár
    • Hliníková roleta v zadních dveřích
    • Signalizace stavu nástavby na palubním počítači v kabině
    • Komplet nové výstražné světelné a zvukové zařízení značky Whelen 


    Technická specifikace:

    Podvozek

    • Délka 8670 mm
    • Šířka 2500 mm
    • Výška 3250 mm
    • Pohotovostní hmotnost 11 650 kg
    • Užitečná hmotnost 9 550 kg
    • Celková hmotnost vozidla 21 200 kg
    • Osádka 1 + 3
    • Podvozek Tatra 815–2
    • Pohon 6×6
    • Motor T 3–930–30
    • Počet válců 12
    • Vrtání x zdvih 120 × 140 mm
    • Zdvihový objem 19 000 cm3
    • Chlazení motoru vzduchem
    • Největší výkon 235 kW při 2200ot/min
    • Spotřeba paliva 40 l/100 km
    • Maximální rychlost 100 km/h
    • Brzdový systém 4 na sobě nezávislé systémy

    Nástavba

    • Materiál nástavby plast – polypropylen
    • Nádrž na vodu 8200 l
    • Nádrž na pěnidlo 800 l
    • Výkon čerpadla na vodu 3200 l/min


    Orientační cena repase CAS 32 Tatra 815:

    • 1 578 500 Kč bez DPH
    • 1 894 200 Kč s DPH

    Cena nezahrnuje repasi podvozku (cena opravy je závislá na tech. stavu podvozku)

    Předpokládaná doba realizace: 12 týdnů

    Cena každé repase se může lišit v závislosti na požadovaných úpravách a technickém řešení. Bude tedy individuálně vypracovaná dle zadání poskytnutých zákazníkem.



    Bližší info na: KEB-EGE spol. s r.o. či info@keb-ege.cz

    -wap-

    Sdílet
    Přiložené soubory
    tatra cas 32 repase.pdf zobrazit online PDF 251 kB