Úterý 16. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Bluebell Railway Fire Service

Představujeme polo-dobrovolnou požární službu malé soukromé historické parní železnice Bluebell v anglickém hrabství Sussex s hlavním sídlem ve městě Horsted Keynes.

Železnice vznikla za podpory několika bohatých nadšenců v roce 1960.Dodnes provozuje kyvadlovou parní osobní dopravu v rámci regionu West Sussex.Požární železniční služba vznikla až v roce 1976,kdy bylo dost náročných požáru a i jiných mimořádných událostí zapříčiněných provozem parní trakce a hasiči z West Sussex Fire Service neměli kvalitní znalosti železniční problematiky při zásahu.Proto bylo vedením Bluebell Railway a městskou radou Horsted Keynes rozhodnuto o zřízení železniční požární služby.

V té době železnice disponovala pouze požárním vlakem-vagón s čerpadlem a cisterna.Po usnesení o zřízení jednotky byl vybrán prostor pro hasičskou stanici u nádraží Horsted Keynes a byla zakoupena požární vozidla.Nejprve terénní Rover,který byl později doplněn vozidlem Ford.Byl proveden nábor nových členů a započal náročný výcvik,který trvá dodnes.

Od vzniku požární služby uplynulo již téměř 30 let a za tu dobu se mnohé změnilo.Z blu­ebellských drážních hasičů se postupem času stali hasiči-záchranáři,kteří jsou schopni a vycvičeni k jakémukoliv druhu zásahu včetně předlékařské pomoci.Výjezdy se týkají především železnice a jejího okolí,ale hasiči jezdí i na výpomoc jiným jednotkám do blízkého okolí.Požární vlak je stále funkční a stojí na nádraží v Horsted Keynes,služba má dnes více jak 20 hasičů,z toho 6 jako stálých zaměstnanců a 4 nováčky.V požární stanici se drží nepřetržitá výjezdová služba.Školení a výcvik je stále náročnější.Hasiči jezdí pravidelně na školení k záchranné službě a hasičům z West Sussex.Nyní mají mezi sebou i 8 paramediků,kte­ří mohou obsluhovat i defibrilátor­.Kromě již zmíněných paramediků samozřejmě umí každý člen jednotky kvalifikovaně poskytovat první pomoc.Hasiči jezdí také několikrát ročně na technický výcvik do londýnského metra.Postupem let došlo také k obměně vozového parku.V roce 1992 byl zakoupen vůz Land Rover L4P a v roce 2002 byla pořízena cisterna Renault Dodge Compact G08 Fire Appliance.Vůz Ford byl vyřazen z činné služby.
V současné době také hasiči kromě klasické požární služby vykonávají i prevenční činnost a asistenční služby.




Technika Bluebell Fire Service

Land Rover 2A-L4P

2.6L 6-válec- benzinový motor.
Osádka 1+2
270L nádrž vodní.
2250 l/min PTO čerpadlo.
Vyprošťovací naviják Warn.
1× vysokotlaký hadicový naviják.
1× 3 dílný výsuvný žebřík.
Duraline-hadice a ostatní armatury.
Pěnotvorné vybavení.

Renault Dodge Compact G08 Fire Appliance

5.8L naftový motor
Osádka 1+4
900L nádrž vodní.
2270 l/min PTO čerpadlo.
1× vysokotlaký hadicový naviják.
Duraline-hadice a ostatní armatury.
1× krátký výsuvný žebřík.
1× 10.5m žebřík.
1× 13.5m žebřík.
Osvětlovací agregát.
Dále vůz nese záchranné a lékařské vybavení,pěnotvorné vybavení,
vyprošťovací zařízení a další technické prostředky.

Ford Series 4 Fire Appliance

3.0 L V6 benzinový motor.
Osádka 1+4
500L nádrž vodní.
2250 l/min PTO čerpadlo.
1× hadicový naviják.
1× vysokotlaký hadicový naviják.
Osvětlovací agregát.
Sací příslušenství.


Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD Praha
Sdílet