Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Druhá Toyota Hilux ve vybavení hasičů z Nového Boru

Dne 23. 12. 2009 převzali hasiči z Nového Boru ve firmě NESCAR Liberec druhou sestřičku a tou je Toyota Hilux. Tento speciál je určen pro smíšený provoz a byl zakoupen z fondů Evropské unie tzv. příhraniční spolupráce přes Euroregion v Liberci. Vozidlo je v hodnotě 1,5 mil. Kč, kdy celou částku zaplatilo město Nový Bor a cca v prvním pololetí roku 2010 bude převážná částka vrácena. Pro upřesnění poté co budou vráceny peníze zpět na naše město, tak vozidlo v této výbavě vyjde na 220 tis. Kč.

Dne 23. 12. 2009 převzali hasiči z Nového Boru ve firmě NESCAR Liberec druhou sestřičku a tou je Toyota Hilux. Tento speciál je určen pro smíšený provoz a byl zakoupen z fondů Evropské unie tzv. příhraniční spolupráce přes Euroregion v Liberci. Vozidlo je v hodnotě 1,5 mil. Kč, kdy celou částku zaplatilo město Nový Bor a cca v prvním pololetí roku 2010 bude převážná částka vrácena. Pro upřesnění poté co budou vráceny peníze zpět na naše město, tak vozidlo v této výbavě vyjde na 220 tis. Kč.

Po obdržení informací, že budeme moci koupit nové vozidlo se samozřejmě debatovalo a poté rozhodlo, že šáhneme po vyzkoušené a osvědčené značce Toyota. Po velice dobrých vztazích s firmou Toyota Nescar Liberec potažmo rodinou pana Nesvadby, kdy k nám vždy byl velice pěkný přístup bylo po výběrovém řízení rozhodnuto, o které vozidlo půjde.

Vozidlo dadala již zmiňovaná firma Toyota NESCAR Liberec, která nám dodala i veškeré potřebné vybavení. Vozidlo je označeno jako Toyota-Hilux 3,0D double-cab a vyrobena v TOYOTA SOUTH AFRICA MOTORS. Palivo nafta výkon motoru je 126,0/3600, zdvihový objem je 2982, barva červenobílá, počet míst 5, celková délka 5255 mm, šířka 1835 mm, výška 1810 mm, rozměr ložné plochy je 1520 mm x 1515 mm, provozní hmotnost je 1945–2010 kg, největší přípustná hmotnost je 2760 kg, největší technicky přípustná povolená hmotnost jízdní soupravy je 5010 kg.

Další vybavení vozidla: ABS, parkovací senzor, řazení převodovky AUT, klimatizace, kožené sedačky, dvě dobíjecí svítilny MSA Peli lamp XP, tempomat, přídavná světla Hela, mlhová přední i zadní, auto navigace GPS, zimní start, 4×4 do rychla včetně uzávěrek diferenciálu, protiskluz, autorádio s cd měničem a sd karta, ovládání všech nabídek na volantu, tažné zařízení.

Vozidlo je dále vybaveno PVC vanou včetně úchytů na uchycení materiálu s plastovou uzamykatelnou nástavbou. Další výbavou je vozidlová radiostanice Motorola GM-360 a 2× ruční radiostanice Motorola GP-360 v trvale napojených dobíječích. Vozidlo má trvale zabudovaný naviják 12V o síle 4,5 tuny. Maják je dodán ze Španělska a je v modré led diodové barvě včetně dvou zabudovaných led diodových světel v přední masce. Siréna použita Federál Signal Corporation ozn.PA 300R s možností volby Horn,Man,Wail,Xel­p,Hi-lo .V kabině dále zabudována lampička u spolujezdce na předním sloupku. Vozidlo má několik airbagů. Prostě vozidlo je v maximálním vybavení což předchozí Toyota Hilux nebyla, a proto doufáme, že služeb naší nové Toyoty maximálně využijeme.


Zdroj: JSDH Nový Bor


 -swo-

Sdílet