Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 36/6500/300 Škoda 706 6×6

Nyní Vám představujeme unikátní přestavbu klasických požárních Trambusů.

Nyní Vám představujeme unikátní přestavbu klasických požárních Trambusů,které původem pochází od nejmenovaného HZSP z hl.m.Prahy a SDH Voranice u Brna. Z původních vozů byla zachována pouze kabina,která byla zrepasována.Pod­vozek pochází z dílen firmy Liaz,na obdobný se montují komunální nástavby(popeláři apod.).Jako hnací agregát byl použit motor Detroit Diesel typ HN 410 s výkonem 270 kW.Požární nástavba pochází z dílen zatím poměrně neznámé firmy Vaníček-VUV s.r.o. Chlumná.Tato firma která vznikla na počátku 90 let minulého století se zabývá hlavně výrobou fekálních a kropících vozidel.Její majitel pan Rudolf Vaníček je zároveň i velitelem jednotky SDH obce Chlumná-JPO 3.Ta jako MPT používala dříve CAS 32 T 138 a DA 12 Avia,tyto vozidla byla pro své stáři již velmi poruchová(dá se říct,že co výjezd,to nějaká porucha-zejména vůz Avia).Pan Vaníček se proto rozhodl,že pro jednotku vyrobí nová vozidla jeho firma v rámci sponzorského daru.Zakoupil tedy již dva výše zmíněné vozy CAS 25 Š 706,ze kterých odebral a zrepasoval kabinu,kterou namontoval na podvozek Liaz s motorem Detroit Diesel.Požární nástavbu firma vyrobila z částečně z vlastních dílů a dílů firmy Ziegler včetně čerpadla.
Oba vyrobené vozy slouží jednotce skvěle od loňského léta,kdy proběhlo jejich slavnostní předání při oslavách 300 let založení obce Chlumná.
Vozidla se velmi osvědčila,do konce roku vyjela k 16 případům a to povětšinou k požárům travního porostu,stohu a lesů.V současné době firma staví další vozidla tohoto typu pro okolní jednotky SDH.Cena vozidla bez požárního vybavení je cca 2 000000 Kč.

TTD CAS 36 Š 706 6×6

Rozměry vozidla

Délka 9.760 mm
Šířka 2.550 mm
Výška 3.270 mm
Světlost při celkové hmotnosti 375 ± 5 mm

Hmotnosti vozidla

Užitečná hmotnost 8.700 kg
Celková hmotnost 19.000 kg
Zatížení přední nápravy 7.100 kg
Zatížení zadních náprav 12.500 kg

Kabina standardní trambusová prodloužená-po úpravě sklopná
Osádka 1+5
Držáky DP na krytu motoru

Podvozek Liaz

Typ 168.450 zesílený 6×6 ZM s ABS
Rozvor 3.900 mm
Typ motoru Detroit Diesel HN 410
Emisní norma EURO III.
Čistý výkon motoru 270kW/2100min-1
Měrný výkon motoru 13,9kW/t při celkové hmotnosti 19 t
Pohon 6×6
Převodovka mechanická Praga
Nájezdový úhel přední 24°
Nájezdový úhel zadní 23°
Maximální rychlost 95km/h
Objem palivové nádrže 250 litrů
Napětí el.příslušenství 24 V



Čerpadlo ZIEGLER FP 20/8

Jmenovitý průtok vody 3600/240 l/min při jmenovitém tlaku 0,8/4,0 MPa (nízkotlaký a vysokotlaký) a jmenovité sací výšce 3 m – vývěva TROKOMAT.

Nádrže nerezové

Objem nádrže na vodu 6.500 l.
Objem nádrže na pěnidlo 300 l.

Průtokový naviják

Rozměry hadice DN 25/80 m s proudnicí Turbo Jet


Nástavba je vyrobená z hliníkových profilů,čerpadlo ZIEGLER, nerezová nádrž na vodu a pěnidlo, rolety ZIEGLER, 1 ks naviják s 80m VT hadice a VT proudnicí Turbo v zadní pravé roletě, karoserie nástavby – hliníkový plech,žebřík pro výstup na nástavbu, vozidlo je osazeno základním výstražným zařízením schváleného typu – rampa ve verzi strobo-Tesla Holomý(červený filtr a světla se na STK sundají),vnitřní osvětlení,RDST Motorola, bedna na nářadí,držák žebříků a držáky základního příslušenství dle směrnice MV, barevné provedení RAL 3008.Nápis HASIČI a znak jednotky je v reflexním provedení.Vnitřní provedení-hliníkové oplechování a regálová zástavba.V přís­lušenství je dále elektrocentrála 4.5kW výsuvný stožár 1×500W a dále standardní požární vybavení.


Pro Požáry.cz Václav Porkát HZS ČD

Zdroj info:časopis Chlumenský Zpravodaj,Labské Listy,Vaníček VUV s.r.o.
Sdílet