Úterý 12. listopadu 2019, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Hagemann OK

Nová Scania HZS Dopravního podniku v Praze nahrazuje patnáct let starou sestru

Nejnovějším přírůstkem Hasičského záchranného sboru Dopravního podniku hl. m. Prahy je CAS 20/2200/200 na podvozku Scania P450 4×2, která bude sloužit jako prvosledový zásahový automobil.

Nová cisternová automobilová stříkačka na silničním podvozku Scania bude dislokována na požární stanici Hostivař. Nahrazuje starší Scanii, která byla dodána před patnácti lety a která bude dál sloužit jako záložní automobil po plánované celkové opravě.

Přečtěte siScania pro Dopravního podniku hl.m. Prahy má celoplastovou nástavbu, veze i vybavení pro lezeckou skupinu

Podvozek nového vozu o rozvoru 4 350 mm je vybaven automatizovanou převodovkou Opticruise a vzduchovým vypružením s možností regulace světlé výšky vozidla na obou nápravách. Mimořádně prostorná kabina typu CP31L je určena pro šestičlennou posádku a své místo zde má i pět vzduchových dýchacích přístrojů s 9litrovými lahvemi.

Řadový šestiválec o výkonu 331 kW splňuje emisní normu Euro 6.

Požární nástavba je řešena jako sklolaminátový monoblok. Díky tomu je korozivzdorná, značně odolná vůči mechanickému namáhání a má nízkou celkovou hmotnost. Srdcem nástavby je požární čerpadlo THT PKA 2000 umožňující hašení nízkým nebo vysokým tlakem vody.

Nádrž na hasivo pojme 2 200 litrů vody a 200 litrů pěnidla.

Nad čerpadlem je umístěn průtokový naviják vysokotlakého hasicího zařízení s pryžovou hadicí délky 74 metrů a kombinovanou proudnicí.

Na předním čele vozidla je připevněn lanový vyprošťovací naviják s tažnou silou 50 kN, na přání hasičů je na navijáku konstrukce, která umožňuje „tahání“ ostatních vozidel i bez jeho sundání.

Vzadu je teleskopický osvětlovací stožár s pětimetrovou výškou a dvojicí LED světlometů.

Součástí výbavy je hydraulické vyprošťovací zařízení LUKAS a sada pneumatických zvedacích vaků.

Stejně jako všechny ostatní prvosledové CAS HZS DPP je i nová Scania vybavena samostatnou roletou s prostory pro uložení kyslíkové a zdravotnické techniky, tedy pro 5 ks kyslíkových dýchacích přístrojů Dräger PSS BG4, křísící přístroj Saturn-Oxy a zdravotnické batohy.

Oproti jiným CAS má hostivařská stříkačka navíc v kabině i nástavbě ukládací prostory vyčleněné pro výbavu lezecké skupiny.

Zajímavostí na cisterně je přemístění nádrže nad AdBlue, nově je umístěna skrytě mezi kabinou a nástavbou.

Scania je dlouhá 8 465 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 090 mm. Její maximální legislativně povolená hmotnost je 18 000 kg.

Zajímavostí tohoto vozu je jasně červený lak v odstínu OS 3117, který je u techniky HZS DPP použit poprvé. Tento odstín se vyznačuje vysokou odrazivostí za různých světelných podmínek a je doporučen pro požární techniku Generálním ředitelstvím HZS ČR.

Vozidlo má registrační značky teprve 14 dnů, do plného provozu jej plánujeme zařadit do konce letošního listopadu po vyškolení všech mých kolegů,

říká Karel Pátek, vedoucí odboru HZS DPP.

Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK