Středa 11. prosince 2019, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Hagemann OK

Zářivě červená velkoobjemová Scania pro obec Chvalovice má prodlouženou kabinu pro mužstvo, vůz dodala firma WISS Czech

Obec Chvalovice zakoupila pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů velkoobjemovou cisternovou automobilovou stříkačku Scania s kabinou pro družstvo.

Na financování zářivě červeného vozu od firmy WISS Czech za 9 679 879 korun včetně DPH se podílela Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod a také Jihomoravský kraj.

Podvozek

Pro výrobu automobilu bylo zvoleno třínápravové šasi Scania P500 s nejsilnějším třináctilitrovým šestiválcem z nabídky. Agregát disponuje výkonem 368 kW a spolupracuje s automatizovanou převodovkou Opticruise.

Diferenciály všech náprav jsou vybaveny uzávěrkou, poháněna jsou standardně zadní kola, pohon předních je připojitelný.

Kabina pro mužstvo je čtyřdveřová, prodloužená CP31. Oproti předchozí generaci kabin se prodlužuje směrem dozadu, středový sloupek se tedy od typu CP28 neliší. Na jejím levém boku je zásuvka pro dobíjení akumulátorů sdružená s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu Rettbox-air.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou uloženy přetlakové vzduchové dýchací přístroje, zbylé dva jsou umístěny v nástavbě. Trojice náhradních tlakových láhví je mezi zadními opěradly.

V kabině najdeme celkem 12 dobíjecích úchytů – šest slouží pro ruční radiostanice, dalších šest pro ruční svítilny.

V palubní desce je integrován displej couvací kamery.

Pro spojení slouží digitální terminál, velitel má v dosahu k dispozici výjezdový tablet a pracovní světlomet. U ovládacího panelu čerpadla je druhé obslužné místo vozidlového terminálu.

Na předním nárazníku je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50,7 kN a jištěním proti přetížení. U něj najdeme i lafetovou proudnici o průtoku 750 litrů za minutu, obsluhována je joystickem z kabiny automobilu.

Scania dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Nástavba je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny GFK, do nádrže na hasivo se vejde 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla. Aktuální stav objemu nádrží signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby. Pod předními a zadními úložnými schránami jsou výklopné stupačky.

Čerpací zařízení Ruberg je bronzové, vyhřívané, při tlaku 10 barů dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu. K dispozici je i vysokotlaký režim – tedy 40 barů, zařízení je obsluhováno tlačítky u displeje.

Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

V pravé zadní schráně je umístěno výsuvné plato s hygienickými prostředky – mýdlem, ubrousky, vývodem vody a rovněž ofukovací pistolí se spirální hadicí.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen osvětlovací stožár se čtyřmi 24voltovými LED světlomety o celkovém světelném toku 30 000 lumenů. Napájen je z podvozkové soustavy automobilu a disponuje funkcí samočinného složení do přepravní polohy a to i po odbrzdění parkovací brzdy.

Bezprostřední okolí automobilu je osvětlováno LED světly na bocích a v zadní části nástavby.

Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný bod pro odnímatelnou lafetovou proudnici. Tu lze využít i mimo automobil v přenosné konfiguraci s podstavcem.

Sdílet
Banner eurofire_tubus OK