Středa 4. prosince 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Posádkové kabiny Scania byly navrženy pro maximální bezpečí, ve výbavě mají kompletní boční airbagy

Sami riskují své životy při ochraně ostatních. Hasiči často musejí během výkonu své práce podstoupit značné riziko. A to už i při samotné cestě k zásahu. Proto společnost Scania navrhla kabinu, která snižuje možnost zranění posádky na minimum. Testování bylo opravdu důkladné.

Švédský výrobce nákladních vozidel a autobusů je znám pro svou spolehlivost a také bezpečnost. Proto klade velký důraz na vývoj a testování. Důkazem budiž extrémní zkoušky posádkových kabin.

Zachování bezpečnost při nehodě je zakódováno do DNA vozů Scania. Nad rámec legislativních požadavků máme ve společnosti Scania své vlastní zásady pro bezpečnost v případě nehody. Naše interní požadavky jsou náročnější a také komplexnější než příslušné předpisy.

říká vedoucí testovacího týmu Scania John Sedin.

Používáme švédskou nárazovou zkoušku pro posouzení prostoru pro přežití v kabině. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že v rámci „evropské“ zkoušky používáte na každý náraz vždy novou kabinu. Během našich testů ale všechny nárazy absolvuje jedna jediná kabina,

vysvětluje Crash Test Engineer společnosti Scania Johanna Astrand.

V první části dojde k zatížení střechy, pak přichází na řadu náraz kyvadla na „A“ sloupek kabiny na straně řidiče a ve třetí části bezpečnost se otestuje pevnost zadní strany prostoru pro posádku.

Všechny tyto tři části simulují převrácení vozidla, kdy se střecha deformuje, vozidlo při následném klouzání narazí do předmětu a nakonec náklad narazí do zadní stěny.

Nejsložitější nárazová zkouška vozidla, kterou provádíme, je zkouška bezpečnosti při převrácení. Celá realizace může trvat měsíce, dokonce i rok. Naším cílem je vyzkoušet převrácení vozidla za situace, která je co nejbližší realitě.

říká Johan Hamsund, který je ve společnosti Scania také zodpovědný za nárazové testy.

Na rozdíl od vozidla pro dálkovou přepravu má posádková kabina nižší hmotnost a jiné těžiště. Bylo proto nutné vypracovat realističtější testování, které odpovídá skutečnému provozu hasičských vozidel.

Výsledky měsíců příprav byly hotové za pár sekund a kabina Crew Cab zůstala po této zkoušce opravdu pojízdná. Nový systém s bočními okenními airbagy přispívá k vyšší úrovni bezpečnosti. Tím se snižuje riziko zranění a vytváří důležitou bariéru proti vnějšímu prostředí.

říká Hamsund.

V posádkových kabinách Scania nové generace se na tyto boční okenní airbagy mohou spoléhat také pasažéři sedící vzadu. Bezpečnost posádky je pro společnost Scania prioritou.

Pro řadu P nabízí Scania tři typy kabin – standardní čtyřdvéřovou CP28, prodlouženou CP31 a prodlouženou zvýšenou CP31N.

Scania ČR
www.scania.com
Sdílet