Úterý 11. srpna 2020, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner scott OK

V Praze-Řeporyjích mají hasiči novou Scanii od Kobitu, veze 8500 litrů vody a 510 litrů pěnidla

V komorním duchu proběhlo dne 12. února 2020 slavnostní předání nové zásahové Scanie v Praze-Řeporyjích. Automobil za 8 191 700 Kč včetně DPH dodala firma Kobit-THZ.

Po proslovech všech důležitých hostů, mezi nimiž nechyběli starosta městské části, představitelé HZS Praha a zástupce dodavatele, se slavnostně otevřela vrata, z nichž pak – skoro jako z vánočního dárku – vyjelo nové vozidlo.

Před více než 130 lety se dobří a ochotní lidé v naší obci domluvili a založili organizovanou skupinu, kterou nazvali: „Dobrovolní hasičský sbor Řeporyje“. Měla být ku pomoci všem, kdo byli ohroženi živelnými pohromami nebo se ocitli v jiném nebezpečí.

JSDH je nyní pro účely plošného pokrytí kraje jednotkami požární ochrany zařazená do kategorie JPO III s územní působností zasahující i mimo území svého zřizovatele.

Řeporyje jsou od roku 1974 katastrálním územím Prahy. Nacházejí se na jihozápadním okraji Prahy, na počátku Dalejského údolí, které se odtud rozkládá podél Dalejského potoka.

Většina jejich území patří do městské části Praha-Řeporyje s výjimkou malé neobydlené části jižně od Krtně, která patří do městské části Praha 13. Je zde evidováno 74 ulic a 787 adres. Žijí zde asi čtyři a půl tisíce obyvatel.

Podvozek

Automobil je postaven na třínápravovém šasi Scania P500 B6X6HZ o rozvoru 4 300 mm (1 450 mm mezi zadními nápravami) s připojitelným pohonem všech kol. Šestiválcový přeplňovaný motor DC13 dosahuje výkonu 368 kW, jeho maximální krouticí moment je 2 550 Nm.

Dvanáctistupňová převodovka se systémem Opticruise v provedení bez spojkového pedálu je samozřejmě automatická, nechybí retardér ani možnost volby tří jízdních režimů.

Všechny diferenciály jsou vybaveny uzávěrkou, nápravy jsou pérovány listovými pery. Nechybí příčné stabilizátory. Brzdy jsou bubnové.

Šestimístná kabina CrewCab CP 28 je vzduchomechanicky odpružená, komfort posádky zvyšuje automatická klimatizace a 3kW nezávislé naftové topení.

Na jejím levém boku je sdružená zásuvka Rettbox-air pro dobíjení a konzervaci akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu, která se po nastartování automobilu samočinně odpojí. Na zpětných zrcátkách jsou LED světlomety pro osvětlení okolí automobilu.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice. Její druhý mikrofon a reproduktor jsou umístěny v zadní částí automobilu u ovládacího panelu čerpadla.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi opěradly jsou uloženy náhradní tlakové láhve. Zbylé dva dýchací přístroje jsou uloženy v nástavbě vozu.

Šestice dobíjecích úchytů skýtá prostor pro ruční radiostanice Motorola, v dalších šesti jsou uloženy ruční svítilny Survivor.

Ve středu kabiny je po její celé šířce police, její spodní část je upravena pro uchycení páteřové desky.

V zorném poli řidiče je 7" displej couvací kamery, velitel má k dispozici výjezdový tablet s navigací a výjezdovým software.

V přední části automobilu je uchycen elektrický lanový naviják Ramsey Winch o tažné síle 50 kN a také dálkově ovládaná lafetová proudnice Protek Style 922 o dostřiku 30 metrů a průtoku 800 litrů za minutu.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z profilů a plechů ze slitin lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety o celkovém světelném toku 30 000 lumenů. Vysunout jej lze až do výšky 5 metrů nad úrovní terénu. Stožár je vybaven funkcí automatického složení do přepravní polohy a to i po uvolnění parkovací brzdy.

Bezprostřední okolí automobilu osvětlují LED světlomety integrované do okapnic na obou bocích a zadní části nástavby.

Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný prvek pro lafetovou proudnici.

Nádrž na hasivo je vyrobena jako jeden celek z nerezavějící oceli. Scania v ní uveze 8 500 litrů vody a 510 litrů pěnidla. Zbývající množství hasiva v nádrži je na obou bocích cisterny signalizováno LED stavoznaky.

Čerpací zařízení THZ 3000 pracuje s tlakem 10 barů v nízkotlakém a 40 barů ve vysokotlakém režimu. Jeho jmenovitý průtok je 3 000, respektive 250 litrů za minutu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

V pravé zadní skříni je na výsuvném prvku uloženo vybavení pro základní hygienu hasičů při zásahu – mýdlo, papírové ručníky, voda a také tlakový vzduch.

Rozměry vozu

Scania v červeném odstínu RAL 3000 je dlouhá 9 250 mm, široká 2 500 mm a vysoká 3 100 mm.

Sdílet
Banner Eurofire termokamera