Úterý 1. prosince 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje pořídil trojici čtyřkolek Gladiator X, pomohou při zásazích v těžko přístupném terénu

Trojici čtyřkolek Gladiator X850 V-Twin EPS pořídil Hasičský záchranný sbor Olomouckého kraje pro své stanice v Hranicích, Přerově a Šumperku.

Na pořízení strojů se podílela i zmíněná města. Město Přerov přispělo na novou techniku za 418 500 korun včetně DPH částkou ve výši 300 tisíc korun, Hranice hasičům na nákup poskytly 200 tisíc korun, města Zábřeh a Mohelnice po 70 tisících korun pro šumperskou jednotku.

Čtyřkolka

Gladiator je poháněn čtyřtaktním osmiventilovým dvouválcem s válci do „V“ o objemu 800 ccm a výkonu 50 kW s krouticím momentem 75 Nm. Startování probíhá za pomoci elektrického startéru, agregát je chlazen kapalinou a nezávislým olejovým okruhem.

Převodovka Smartshift je automatická s variátorem, nechybí terénní redukce. Přední diferenciál je uzamykatelný, zadní je samosvorný se 100% svorností. Pohon 4×4 je volitelně připojitelný.

Na všech kolech jsou osazeny kotoučové brzdy, nápravy jsou odpruženy nezávisle.

Čtyřkolka je dlouhá 2 310 mm, široká 1 250 mm a vysoká 1 420 mm. Rozvor náprav je 1 480 mm. Stroj váží bez náplní 430 kg.

V přední části je namontován elektrický lanový naviják s tažnou silou 13,3 kN. Zadní tažné zařízení je doplněno elektrickou zásuvkou.

Stroj je vpředu a vzadu osazen dvojicí homologovaných modrých zábleskových LED světel se samostatným vypínačem.

Zadní úložný box o objemu 75 litrů a rozměrech 588 × 1 008 × 382 mm je z vysokohutního polyethylenu. Je dvouvrstvý s vlhkostní zábranou, pojme dvě helmy. Samozřejmostí je možnost uzamčení.

Univerzální pásy

Součástí dodávky jsou i univerzální pásy Camso T4S – ATV. Jejich konstrukce umožňuje použití ve všech ročních obdobích, maximální rychlost je s nimi omezena na 50 km/h.

Pásy jsou homologovány i pro silniční provoz, jejich šířka je 292 mm pro přední nápravu a 318 mm pro použití vzadu.

Přívěs

Stroj je přepravován na přívěsu s navijákem, podpěrnými nohami a pomocným kolečkem. Jeho rám je svařovaný, podvozek je odpružen listovými péry a tlumiči.

Celou ložnou plochu přívěsu o ploše 3 450 × 1 500 mm je možné sklopit, v podlaze jsou čtyři oka pro uchycení nákladu.

Sdílet