Sobota 15. srpna 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Fireport 970

Slovenskému Ministerstvu vnitra dodal Kobit pět mobilních cisteren pro zásobování pohonnými hmotami, postaveny jsou na podvozku Mercedes-Benz Atego

Firma KOBIT vyrobila pro potřeby Ministerstva vnitra Slovenské republiky pět mobilních cisteren pro zásobování pohonnými hmotami.

Cisterny jsou určeny pro přepravu a plnění vozidel Hasičského a záchranného sboru Slovenské republiky při dlouhotrvajících zásazích a při zásazích s nasazením většího množství techniky. V běžném životě budou vypomáhat v rámci složek Ministerstva vnitra k doplňování mobilní techniky v různých regionech Slovenska.

Podvozek

Pro stavbu cisteren byl použit dvounápravový podvozek Mercedes-Benz Atego 1021K s pohonem všech kol a rozvorem náprav 3 260 mm.

O pohon Atega se stará naftový přeplňovaný motor OM934 o objemu 5,1 litru a výkonu 155 kW. Agregát splňuje emisní normu Euro 6. Převodovka PowerShift 3 je automatizovaná s terénním jízdním programem.

Obě nápravy s jednoduchou montáží pneumatik jsou vybaveny uzávěrkou diferenciálu a stabilizátorem, odpruženy jsou parabolickými péry.

Dvoumístná kabina je osazena přídavným teplovzdušným topením a klimatizací.

Nástavba

Cisternová nástavba CN 3,5 je dvoukomorová, vyrobená kompletně z nerezové oceli a je vybavena dvěma nezávislými výdejními okruhy na naftu a benzín – nafty pojme 2 000 litrů, benzinu pak 1 200 litrů. Plnění cisterny je řešeno přes vrchní plnící otvor.

Celá konstrukce cisterny je v souladu s normou ADR. Všechny armatury jsou umístěny v bezpečnostní vaně a jsou chráněny ochrannými rámy. Vodivost mezi nádrží a vozidlem je zajištěna propojovacím uzemňovacím páskem.

Pomocný rám nástavby je vyrobený z ocelových profilů. K rámu vozidla jsou připojeny jedním párem konzol s pružinou vpředu a čtyřmi páry pevných konzol. Za kabinou je na pomocném rámu držák rezervního kola. S kolem se manipuluje pomocí hydraulického válce a ruční hydraulické pumpy.

Každý okruh má samostatné čerpadlo, měřič, buben s hadicí a pistolí. Proti odcizení a pro další bezpečnost je cisterna vybavena kamerovým systémem s automatickým záznamem.

V zadní části nástavby je technologický prostor, který je uzavřený a uzamčený pomocí rolet, najdeme v něm dvě samostatné výdejní skupiny na výdej nafty a benzínu.

Mechanický měřič TCS 682–15 s mechanickým počítadlem Veeder Root umožňuje měřit naftu a benzín bez kompenzace teploty, tzn. pouze při reálné teplotě měřeného média bez přepočtu na 15° C.

O výdej pohonných hmot se starají hydraulicky hnaná palivová čerpadla o průtoku až 160 litrů za minutu.

Výdejní hadice o délce 15 metrů a průměru 24 mm jsou uloženy na mechanicky navíjených bubnech. Navíjení bubnu se realizuje pomocí zkrutné pružiny pouhým přitažením příslušné hadice směrem vpřed a následným uvolněním.

Sdílet
Banner WAWRZASZEK ISS Leader OK