Pondělí 30. listopadu 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Školní a výcvikové zařízení HZS ČR v Brně používá pro přípravu výcviku nový automobil Iveco od firmy AGROTEC

Hasičský záchranný sbor České republiky pořídil pro své Školní a výcvikové zařízení v Brně nový odtahový automobil Iveco Eurocargo. Vůz za 3 727 526 korun včetně DPH dodala firma Agrotec a. s. K vozidlu byl pořízen rovněž přívěs – souprava bude mimo jiné sloužit k převozům vraků vozidel, na nichž probíhá výcvik.

Podvozek

Vůz je postaven na podvozku Iveco Eurocargo ML160E25 s pohonem zadních kol o rozvoru 4 815 mm. Motor F4A Tector 7 je přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 6,7 litrů a výkonu 185 kW. O přenos hnacích sil se stará automatická pětistupňová převodovka Allison.

AGROTEC a. s. je největším dodavatelem pozemní techniky v České republice.
Od roku 1992 na našem trhu zastupuje mimo jiné značku Iveco.

Kabina je třímístná, prostřední sedadlo má sklopné opěradlo. Obě nápravy jsou osazeny stabilizátorem, zadní disponuje uzávěrkou diferenciálu.

Nástavba

Součástí nástavby je hydraulický nakládací jeřáb FASSI F165AC se zdvihovým momentem 15,5 tm. Sklopné rameno má tři teleskopické díly a hák o nosnosti 8 tun.

Hydraulické podpěry se vysouvají na celkovou šířku 5 820 mm.

O řízení se stará proporcionální hydraulický segmentový rozvaděč Danfoss D850, umožňuje otáčení jeřábu o 416 °.

Jeřáb je ovládán dálkově bezdrátově, nouzově lze připojit i kabel. Systém XP umožňuje zvýšit provozní tlak jeřábu a zvýšit tak jeho kapacitu až o 10 %. Rychlost pohybu je v tomto případě snížena.

Povrch odtahové plošiny je ze slzičkového plechu, součástí jsou kotevní body a zarážky na kola, nechybí kladka a hák.

Nájezdové ližiny jsou uloženy pod nástavbou.

Přední čelo plošiny je vysoké 800 mm, hydraulický naviják s tažnou silou 4 500 kg využívá 30metrové lano o průměru 12 mm a je možné jej příčně posouvat.

Sdílet