Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Výstavba nové stanice v Mostě bude mít tři etapy, 45 let stará budova bude zbourána

Dne 23. července 2020 v 10:00 hodin v Mostě proběhlo poklepání základního stavebního kamene požární stanice Most.

Slavnostního aktu se zúčastnil generální ředitel HZS České republiky generálporučík Ing. Drahoslav Ryba, náměstek generálního ředitele HZS ČR pro IZS a operační řízení brigádní generál Ing. František Zadina, vedoucí odd. správy majetku a investic GŘ HZS ČR plk. Ing. Zdeněk Mlnařík, hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, primátor Statutárního města Most Mgr. Jan Paparega, jednatel stavební firmy ISTAR Daniel Přibyl, ředitel ÚO Most Policie České republiky plk. Mgr. Jiří Volprecht, vedoucí směnový technik Havířské báňské záchranné stanice Most, starosta krajského sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska Ústeckého kraje Jiří Henc, starosta okresního sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska okresu Most Ing. Ladislav Langmajer a řada dalších hostů.

Práce hasičů si velice vážím, ať už hasičů profesionálních či hasičů dobrovolných. Dnes to hašení není to nejdůležitější, protože hasiči asistují u živelních pohrom či u dopravních nehod.

A právě tady na Mostecku, kde je to silné průmyslové centrum, a kde máme tu nešťastnou skládku Celio, tak jsou jejich zásahy velice časté. Proto si myslím, že potřebují odpovídající zázemí, a to jim bude nová stanice poskytovat.

Chtěl bych jim popřát, aby se jí dočkali co nejdříve,

uvedl hejtman Oldřich Bubeníček, jenž se akce spolu s radním Radkem Belejem za kraj účastnil.

Slavnostní akt byl završením několikaletého úsilí o zajištění finančních prostředků na vybudování odpovídajících prostor pro výkon služby příslušníků Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje a pro výkon státní správy v této lokalitě.

Výstavba stanice bude mít tři etapy. První etapou je odstranění stávajícího objektu stanice, která byla kolaudována v roce 1975 jako provizorní řešení tehdejší situace, a přesto hasičům sloužila neuvěřitelných 45 let.

Druhou etapou je výstavba nového objektu stanice, což bude kompletně vybavená požární stanice typu C2-B-S s výjezdovými garážemi, stáním pro osobní auta, místností pro fyzickou přípravu, odpočinkovými místnostmi, dílnou chemické a technické služby, šatnami, sociálním zařízením, učebnou, kuchyní, ČOV, kancelářemi, cvičnou věží, hřištěm a parkovištěm.

Stanice je předurčena k likvidaci olejových havárií a mimořádných událostí většího rozsahu, např. železničních havárií, závalů nebo zřícených budov.

Závěrečnou třetí etapou bude odstranění objektu mobilních buněk a nádvorní budovy a dokončení stavby včetně kolaudace.

HZS Ústeckého kraje
Sdílet