Čtvrtek 6. srpna 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Eurofire termokamera

Pět nových protiplynových automobilů nahradí u HZS Moravskoslezského kraje vysloužilé Sprintery, velkou část nákupu financoval Moravskoslezský kraj

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje nahradil pětici dosluhujících protiplynových automobilů Mercedes-Benz Sprinter novými typy. Čtyři vozy zakoupil hasičům Moravskoslezský kraj, pátý byl financován ze státního rozpočtu. Cena jednoho automobilu byla 2 630 540 korun včetně DPH.

Protiplynové automobily jsou určeny pro zásahy s nutností nasazení velkého počtu dýchací techniky a ochranných oděvů, zejména při požárech většího rozsahu, únicích nebezpečných látek s nutností detekce a měření koncentrací.

Přečtěte siMinistr vnitra spolu s hejtmanem Moravskoslezského kraje předali profesionálním hasičům 10 speciálních zásahových automobilů

Třímístné automobily Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI KAWA s prodlouženým rozvorem jsou vybaveny systémem pohonu všech kol 4Matic.

Vodou chlazený přeplňovaný čtyřválec o objemu 2 143 cm3 dosahuje výkonu 120 kW, o přenos hnacích sil se stará automatická sedmistupňová převodovka 7G-Tronic Plus.

Řidič má k dispozici řadu moderních asistentů, jako je systém pro potlačení vlivu bočního větru nebo asistent pro rozjezd do kopce.

Obě nápravy jsou osazeny stabilizátorem, vzadu nechybí zábrana proti podjetí a odnímatelné tažné zařízení.

Velitel má u A sloupku čtecí lampičku na flexibilním rameni, uprostřed palubní desky je uchycen tablet s výjezdovým software a navigací. Vůz je vybaven nezávislým naftovým vytápěním, pro spojení slouží analogová radiostanice a digitální terminál.

V zadní části Sprinteru je couvací kamera, 7" displej je v kabině v zorném poli řidiče v místě zpětného zrcátka. Kamera je chráněna proti nečistotám, mlžení a rosení za zhoršených klimatických podmínek.

Barva automobilu je červená, odstín RAL 3024. Zvýrazňujícím prvkem je – krom bílých a žlutozelených vodorovných pruhů – rovněž šrafování chevron na zádi Sprinteru.

U dveří řidiče je zásuvka Rettbox pro dobíjení a konzervaci akumulátorů s inteligentním nabíječem.

Výstražné světelné zařízení je modročervené kombinace a je integrováno do střechy vozu. Reproduktor o výkonu 100 W je umístěn v přední masce, kde je rovněž dvojice doplňkových LED světel. Do střech jsou rovněž integrována světla pro osvětlení bezprostředního okolí automobilu, v zadní části nechybí oranžová sváděcí alej.

Zástavba automobilu je tvořena hliníkovými konstrukčními prvky se šroubovanými spoji tak, aby bylo možné v případě změny vybavení upravit výši polic. Všechny prostředky jsou zajištěny proti pohybu. Do prostoru s výbavou lze přistupovat posuvnými dveřmi na pravém boku nebo dvoukřídlými dveřmi ze zadní části automobilu.

Do nových Sprinterů se přesune většina původní výbavy – ta průběžně prochází obměnou a modernizací, nebylo tedy potřeba nákladné prostředky pořizovat znovu, zástavba je z velké části přizpůsobena předchůdcům.

Kromě standardního drobného požárního příslušenství tak v protiplynovém automobilu najdeme například sadu značek pro označení nebezpečných zón, zákazu vstupu a jiných rizik. Hasiči mají k dispozici rovněž sady pro odběr vzorků nebezpečných látek, protichemické, lehké ochranné a reflexní oděvy.

Ve Sprinteru je uloženo 14 dýchacích přístrojů, šest z nich v provedení se dvěma tlakovými lahvemi. K dispozici je i dvacítka náhradních tlakových lahví.

V automobilu je uložena i nafukovací dekontaminační sprcha, pro účely dekontaminace nechybí patřičná činidla a soupravy, průtokové kartáče či postřikovače, k dispozici je rovněž vysokotlaký čistič.

Pro varování obyvatelstva je ve voze uložena mobilní siréna, nechybí IDR převaděč pro zajištění spojení na místě zásahu či připojení na připravené rozvody v členitých objektech.

Sdílet
Banner Dobráci sk