Pátek 26. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Technika HZSP Aero Vodochody, a.s.

Kdo byste čekal nějakou speciální techniku, budete asi zklamáni, v Aeru používají standartní vozidla známá z celé republiky – L101 CAS-K25 a T815 CAS-32, vybavením zajímaná je Avie Furgon TA-2 a jako u většiny podnikových sborů tu najdete sanitu.

Jako první výjezd slouží vozidlo L101.860 CAS-K25, ve vybavení je mj. vyprošťovací zařízení Narex, elektrocentrála Honda a osvětlovací stožár, elektrické kalové čerpadlo 400 l/min, plovoucí čerpadlo Froggy 800l/min, motorová pila a rozbrušovačka Husqvarna, zvedací vaky Rubena a nově např.zadržovače airbagů a střihače pedálů. Liazku dostali v roce 1998 ve velmi špatném stavu od zrušeného HZSP Letov, sami si ji opravili a vybavili.

Dále jsou to dvě T815 6×6 CAS-32, jedna pro výjezd v rámci areálu podniku a letiště a druhá mimo něj. V té je nově umístěn přetlakový ventilátor Papin, oběma bylo předloni repasováno čerpadlo v Kometu v Pečkách.

Dalším vozidlem je Avia A21F TA-2, v jejím vybavení jsou mj, protichemické obleky OPCH-90, protižárové OL-2, náhradní lahve k IDP Fenzy, lahve k DP Saturn a tlakové hadice ke zvedacím vakům, mj. jsou tady i 120 cm vysoké vaky Lampe-vac, používané např. při zkouškách podvozků L159 přímo na stojánce na letišti.

Další Avia Furgon je v provedení RZP a je vybavena mj. kompletní resuscitační technikou, vakuovými nosítky, dvoudílný skládací Scoop rám nebo fixačním korzetem Spencer. Vozový park doplňuje ještě velitelská Škoda Felicia, všechna vozidla jsou nadto vybavena jednorázovými evakuačními maskami E-VAC, jako první v Čechách začali Aeráci používat Pyrocool, podíleli se také na jeho zkouškách, kanystry jsou na všech třech cisternách. K dalšímu vybavení patří také raft ZOOM s motorem Mercury, přívěsy PG-250, S-120, BLA-4, VTA-60 a na olejové havárie. Nádherný lak výjezdových vozidel je dílem podnikové lakovny, barva je polyuretanová, reflexní pruhy jsou z fólie 3M, ty na auta vyráběl a nalepoval velitel směny „A“ Olda Martinák.

Hynek Obroučka

<a href=„https:/­/www.pozary.cz/cla­nek.asp?id_clan­ku=2339“ target=>Článek o HZSP Aero
Sdílet