Úterý 23. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Obec Hejnice pořídila pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů nový dopravní automobil Ford Transit

Jednotka sboru dobrovolných hasičů obce Hejnice převzala 10. července 2020 nový DA-L1Z Ford Transit. Dopravní automobil pořídila Obec Hejnice za přispění dotace od Hasičského záchranného sboru ČR ve výši 450 000 Kč a od Pardubického kraje ve výši 3 00 000 Kč. Zbylou částku – tedy 366 964 Kč – uhradila obec Hejnice ze svého rozpočtu. Automobil dodala firma Auto Trutnov s.r.o.

Slavnostní předání a požehnání vozidlu se konalo 26. září v uzavřené společnosti členu jednotky a omezenému počtu členu SDH bez přítomnosti veřejnosti.

Devítimístné vozidlo bude primárně sloužit členům výjezdové jednotky obce k dopravě na místo zásahu či taktického cvičení a školení.

Jednotka sboru dobrovolných hasičů Hejnice je zařazena do kategorie JPO V. Kromě představovaného vozu disponuje jednotka cisternovou automobilovou stříkačkou CAS – 25, Š 706 RTHP a technickým automobilem TA – A21 furgon.

Dopravní automobil Ford Transit kombi L3H2 o celkové hmotnosti 3 500 kg je dlouhý 6 131 mm, výška vozu včetně výstražného zařízení je 2 736 mm a šířka včetně zpětných zrcátek 2 474 mm. Maximální hmotnost brzděného přívěsu je 2 000 kg, nebrzděného 750 kg.

Pod kapotou se ukrývá řadový naftový čtyřválec 2,0 TDCi EcoBlue o výkonu 125 kW spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Poháněna jsou kola přední nápravy.

Pod motorem je umístěn ocelový plech sloužící jako ochrana před proražením.

Obě nápravy jsou osazeny koly vybavenými pneumatikami konstruovanými pro provoz na sněhu a ledu.

Kabina osádky je vybavena devíti sedadly. Umístěna jsou ve třech řadách orientovaných ve směru jízdy. Nechybí výsuvná boční okénka a tónovaná skla vzadu.

Pro usnadnění nastupování do vozu je vozidlo vybaveno elektrickým výsuvným schůdkem u bočních posuvných dveří, který je ovládaný ručně spínačem po otevření.

Pod druhou a třetí řadou sedadel se nacházejí hliníkové výsuvné šuplíky sloužící k uložení např. vody na pití, výstražných vest, zastavovacích terčů či pracovních rukavic a upínacích popruhů.

Interiér je dále vybaven druhým výměníkem topení a klimatizací pro druhou a třetí řadu sedadel. O teplo se v případě zhaslého motoru stará nezávislé horkovzdušné topení Eberspacher/A­irtronic D4 o výkonu 4 kW.

Prostor za vozidlem je při couvání snímám barevnou kamerou umístěnou na třetím brzdovém světle, obraz je promítán na displej na zpětném zrcátku. Kamera se spouští po zařazení zpětného chodu.

Mezi zavazadlovým prostorem a osádkou je umístěna plně vyjímatelná mříž z trubkového rámu a svařované sítě. Podlaha v zavazadlovém prostoru je vyztužena hliníkovým slzičkovým plechem.

Na zadních křídlových dveřích jsou držáky z hliníkového plechu. V těch najdeme barel na pitnou vodu, dávkovač na mýdlo, papírové utěrky a menší odpadkový koš.

Zvenčí je na pravých dveřích uchycen žebřík, sloužící k výstupu na střešní nosič.

Na boku se nacházejí dvě zásuvky pro pracovní magnetický světlomet s 3metrovým kabelem.

Vozidlo má zvláštní světelné a zvukové výstražné zařízení Whelen červenomodré barvy.

O spojení s KOPIS se postará vozidlová radiostanice včetně tlačítkového mikrofonu Hytera/MD785–040, ve vybavení nechybí ruční radiostanice Hytera PD 565–40 a dvě ruční svítilny včetně rychlodobíjecího zařízení.

V základní výbavě dopravního automobilu najdeme variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárničku velikosti III, ruční hasicí přístroje, vytyčovací pásku, chirurgické rukavice či řezač bezpečnostních pá­sů.

Dovolte mi poděkovat obecnímu úřadu Hejnice zastoupenému panem starostou Ladislavem Harapátem za dobrou spoluprací při konfiguraci vozu a za uvolnění finančních prostředků, které měly velký vliv na vylepšení výbavy vozu, dále pak HZS ČR, Pardubickému kraji a v neposlední řadě jednateli AUTO Trutnov s.r.o. Panu Janu Břízovi za profesionální přístup a komunikaci při nákupu vozu.

Harapát Roman
velitel
JSDH Hejnice
Sdílet