Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Brandýse nad Labem získali do vozového parku nový rychlý zásahový automobil Mercedes-Benz Vito

Jednotka sboru dobrovolných hasičů Brandýs nad Labem převzala 13. září 2020 do užívání nový rychlý zásahový automobil na podvozku Mercedes – Benz Vito. Úpravu vozidla provedla firma Progres Servis Sibřina, spol. s r. o.

Automobil je poháněn dieselovým motorem o výkonu 140 kW s pohonem všech čtyř kol. O přenos hnací síly se stará osmistupňová automatická převodovka. Celková hmotnost vozidla je 3 345 kg.

Vozidlo je polepeno bílým reflexním pruhem, v zadní části je šrafování chevron. Pro zásahy na vodě je vozidlo vybaveno tažným zařízením, které je určené pro připojení lodního přívěsu.

Vůz je vybaven výstražným zařízením Federal Signal v modročerveném provedení. V přední části je umístěna majáková rampa doplněná o dvojici blikačů v masce vozidla, jedno modročervené výstražné světlo za čelním sklem a nechybí ani dva blikače po bocích.

Zadní část je osazena dvěma LED majáky, které jsou doplněny o oranžovou naváděcí alej. Druhá oranžová alej, včetně výstražných světel, je umístěna na hraně pátých dveří – k aktivaci dochází automaticky po jejich otevření.

Výstražný zvukový efekt zabezpečuje dvojice 100W reproduktorů umístěná skrytě v nárazníku vozidla. Změnu tónu sirény je možné provádět stisknutím klaksonu na volantu.

O osvětlení okolí vozu se starají tři kusy bílých neoslňujících svítidel v LED provedení. K jejich aktivaci dochází pro zvýšení bezpečnosti automaticky při zařazení zpátečky spolu s aktivací couvací kamery.

Dále je v přední masce umístěno pracovní světlo lanového navijáku. Ten je umístěn skrytě za předním nárazníkem a disponuje tažnou silou 35 kN. Oko navijáku je přístupné po odklopení držáku registrační značky.

Pro použití spotřebičů na 230 V a záložní napájení HVZ je instalován měnič napětí 12 V/230 V o výkonu 2 kW, jehož jedna zásuvka je umístěna v kabině posádky a druhá vyvedena do účelové nástavby.

Kabina je třímístná, třetí místo je přístupné levými posuvnými dveřmi. Ve středovém tunelu je umístěna analogová radiostanice Motorola GM 360. Dále zde najdeme tři kusy dobíjecích úchytů pro svítilny Survivor LED Atex a další tři dobíječe pro přenosné radiostanice.

Výjezdový tablet je umístěn místo vnitřního zpětného zrcátka. Velitel má k dispozici lampičku pro čtení dokumentů.

Zadní část kabiny je vybavena LED osvětlením s možností přepnutí mezi bílou a modrou barvou.

V dosahu každého z členů posádky je umístěna reflexní vesta a přilba Dräger HPS 3500 pro dopravní nehody a technické zásahy.

Za třetím sedadlem je uložen izolační dýchací přístroj Dräger PSS 3000.

V pravých posuvných dveřích je na výsuvném platě umístěno vysokotlaké hasicí zařízení Oertzen HDL 250 s nádrží na 115 litrů vody a 5 litrů pěnidla FireADE.

V horní části je umístěn teleskopický žebřík, zdravotnický batoh, ve kterém se mimo běžného zdravotnického vybavení nachází i automatizovaný externí defibrilátor.

V zadní části vozidla je uloženo akumulátorové vyprošťovací zařízení Lucas eDraulic – nůžky S 377 E2, rozpínák SP 555 E2 a teleskopický válec R 421 E2, které je doplněno o řetězové úvazky, střihač pedálů a otevírač dveří. Tuto sadu doplňují stabilizační klíny, sada krytů ostrých hran, stabilizační tyče, VRVN1 a několik dalších nástrojů.

Své místo tu má mimo jiné nehodová clona, motorová řetězová a mečová pila, sorbenty a mnoho dalšího vybavení. Pro osvětlení místa zásahu s sebou vozidlo veze akumulátorový osvětlovací stativ Milwaukee, dále sadu výstražných puků a výstražné kužely.

Nové vozidlo nahradilo RZA L3R na podvozku Santana typ PS10, kterou jednotka provozovala od roku 2006.

Sdílet