Středa 12. prosince 2018, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner VIP: Vochoc 970x150 OK

Vichřice na Jedlové zabarikádovala nádraží, hasiči pomohli

Na pondělí 24. května 2010 hned tak nezapomeneme. Ani ne tak kvůli svátku Jany, místo ní si vybrala svoji daň příroda. Už od rána bylo pošmourno a sem tam poprchávalo, ale to pravé peklo nastalo krátce po 17 hodině. Obloha se zatáhla a na město se snesl obrovský příval krup, z nichž ty největší měly 5 – 8 cm!

Na pondělí 24. května 2010 hned tak nezapomeneme. Ani ne tak kvůli svátku Jany, místo ní si vybrala svoji daň příroda.

Už od rána bylo pošmourno a sem tam poprchávalo, ale to pravé peklo nastalo krátce po 17 hodině. Obloha se zatáhla a na město se snesl obrovský příval krup, z nichž ty největší měly 5 – 8 cm! Desítky poškozených vozidel, rozbité skleníky, zahradní nábytek ale ještě nebylo nic proti tomu, co mělo přijít. Kroupy se proměnily v hustý a vytrvalý déšť, který během necelé hodiny způsobil z klidné říčky Mandavy téměř dravou řeku.

V 19 hod. byl vyhlášen III. povodňový stupeň a starosta svolal zainteresované členy povodňové komise na schůzku k Mandavě (zatímco v 17 hodin byl průtok v korytě řeky pouhých 3,58 m3/s, ve 21 hodin už to bylo více než 21 m3/s s nárůstem hladiny o 66 cm). Téměř vzápětí se ale sirény ve městě rozezvučely požárním poplachem a svolaní hasiči vyrazili na záchranu nádraží Jedlová.

Po příjezdu na rozcestí nás čekal naprosto ohromující obraz zkázy. V pásmu širokém několik stovek metrů a délce více jak kilometr nestojí jediný strom, vývraty střídají stojící pahýly velkých stromů jakoby “střižené” ve výšce 10 metrů a mezi tím zpřerážené betonové sloupy a spadlé vedení 6 KV k nádraží. Před jednotkami dobrovolných hasičů z jednotek Horní Podluží, Dolní Podluží, Varnsdorf, Chřibská a drážních hasičů z Děčína stála neproniknutelná bariéra bránící příjezdu k poškozenému nádraží.

Po více jak 4 hodinách tvrdé práce se společnými silami podařilo obnovit průjezd k nádraží tak, aby se k němu dostala obsluha a pracovníci el. závodů, kteří se snaží obnovit dodávky proudu.

Na závěr se zasahující hasiči za pomocí drezíny MUV (mufky) ještě pokusili odstranit dva stromy nakloněné nad tratí asi dva kilometry od nádraží, ale z bezpečnostních důvodů byla akce společně s prohlídkou trati ponechána až na denní světlo.

Foto: Hasiči Dolní Podluží, Hasiči Varnsdorf

Jiří Sucharda
velitel
Hasiči Varnsdorf


-miw-

Sdílet
Banner Partner & VIP: Pavliš a Hartmann 970x150 #1 OK Čerpadlo