Sobota 10. dubna 2021, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Společnost KOBIT – THZ dodala hasičům Správy železnic tankovací kontejner na motorovou naftu

Hasičský záchranný sbor Správy železnic pořídil u společnosti KOBIT – THZ tankovací kontejner pro přepravu a výdej motorové nafty, který bude tvořit požárně taktický celek s automobilovým nosičem kontejnerů hmotnostní třídy M.

Tankovací kontejner (KTA) má celkovou délku včetně svislého nosníku s natahovacím okem 4 500 mm, celkovou výšku 2 150 mm, šířku 2250 mm a celkovou hmotnost plně vybaveného a naplněného KTA 7 500 kg. Jeho objem je 4 200 litrů.

Nádrž na motorovou naftu je opatřena elektronickým kapacitním stavoznakem v místě obsluhy s orientačním sledováním okamžitého stavu motorové nafty v nádrži.

Nádrž na motorovou naftu je opatřena uzamykatelným plnícím poklopem, bezpečnostním ventilem s plamenopojistkou a ventilem pro odvod par při plnění a vypouštění. Konstrukce umožňuje nakládání na ANK a skládání z ANK bez úniku pohonných hmot.

Přečtěte siDrážní hasiči v Ostravě a Plzni disponují Ategem s nosičem kontejnerů, nakládacím jeřábem, chemickým kontejnerem a pracovní plošinou

Za závěsným okem tankovacího kontejneru je bílé pole o rozměrech 300 × 300 mm pro lepší rozlišení oka při najíždění nosiče. Na zadní a na přední straně je KTA vybaven identifikační tabulkou „Kemlerův kód a UN kód (30/1202)”. Na bocích je označen tabulkami pro ohrožení životního prostředí podle ADR 2011 o rozměru 250×250 mm.

Pro barevnou úpravu KTA je použita bílá barva RAL 9003, červená barva RAL 3000 a žlutozelená fluorescentní RAL 1026.

Kontejner lze plnit naftou spodním hrdlem z cizího zdroje nebo horním poklopem – při využití první možnosti je vyloučeno přeplnění.

KTA je konstruován pro manipulaci a přepravu na automobilovém nosiči kontejnerů s vnitřním aktivním zajištěním kontejneru s kontejnerovou technologií jednoramenného podélně uloženého háku. Výška hákového mechanismu nosiče CTS 08–37-S- CTS-F-PRO je 1 570 mm.

Hydraulické rychlospojky umístěné v zadní části kontejnerového nosiče pracují s tlakem 160 barů a průtokem přibližně 30 litrů za minutu.

Jmenovitý výkon čerpadla je 400 l/min, čerpadlo má pro případ snížení nebo zastavení odběru motorové nafty obtokový ventil. Poháněno je od hydraulického systému nosiče kontejnerů. Dále je tankovací kontejner vybaven druhým čerpadlem o průtoku 60 litrů za minutu, poháněno je elektrickým proudem z domovní sítě nebo z elektrocentrály o napětí 230 V.

V zadní části KTA je umístěno výdejní zařízení a úložný prostor pro uložení elektrocentrály GEKO 4401 E přístupné z pravé strany ze zadní části. Úložný prostor je vybaven roletkami s průběžnými madly v celé šíři. Všechny roletky a uzavírací prvky jsou vybaveny zámkem se shodným klíčem. Vnitřní i vnější prostor úložných skříní je osvětlen neoslňujícím LED osvětlením.

Výdejní a měřící zařízení je ovládáno z panelu umístěného v zadní časti, výdejní technologie vylučuje přeplnění tankované nádrže samočinnou blokací výdejní pistolí. Výdejní zařízení jeo patřeno měřičem s počítadlem vydaného množství motorové nafty včetně odlučovače vzduchu.

Pro výdej nafty jsou k dispozici dva navíjecími bubny opatřené pružinou pro zpětný tah pří navíjení a aretační západkou pro aretaci bubnu v dané poloze. Každý navíjecí buben je opatřen výdejní pistolí určenou pro plnění nádrží osobních i nákladních automobilů. Výdejní místo je vybaveno palivovým filtrem.

Hadice s výdejní pistolí na prvním bubnu je dlouhá 12 metrů, její průměr je 32 mm a průtok 120 l/min. Hadice na druhém bubnu je stejně dlouhá, její průměr je 20 mm a průtok 60 l/min.

Sdílet