Pondělí 29. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Avii hasičů obce Žabčice nahradilo Iveco Daily, nový dopravní automobil dodala společnost THT Polička

Na konci dubna roku 2020 pořídila obec Žabčice z rozpočtu obce za 3 600 000 včetně DPH dopravní automobil na podvozku Iveco Daily 70C180 HUD. Výrobcem nástavby je firma THT Polička s.r.o., Iveco nahradilo vysloužilou Avii A31 z roku 1988.

Podvozek

Podvozek o rozvoru 3750 mm je poháněn přeplňovaným vznětovým řadovým čtyřválcem s vysokotlakým přímým vstřikování Common Rail o výkonu 132 kW a točivém momentu 430 Nm při 1 250 otáčkách za minutu. Zdvihový objem motoru je 2 998 cm³.

Poháněná je zadní náprava s uzávěrkou diferenciálu. Maximální hmotnost podvozku činní 7 000 kg. Převodovka je plně mechanická synchronizovaná 6ti stupňová. Brzdy obou náprav jsou kotoučové s hydraulickým posilovačem.

Nádrž na palivo má objem 100 litrů, nádrž na AdBlue 24 litrů, motor samozřejmě umožňuje provoz i bez močoviny.

Přečtěte siSoučasné hasičské vozy těžší než 3,5 tuny musí jezdit i na letecký petrolej a bez AdBlue

Továrně prodloužená sedmimístná kabina je vybavená nezávislým topením Webasto o výkonu 2,5 kW. Pod první řadou sedadel je umístěný druhý akumulátor o kapacitě 110 Ah a 300W měnič napětí 12/230V.

Pod druhou řadou zadní lavice je po celé délce úložný prostor pro vybavení – najedeme v něm reflexní vesty, základní lezecký balíček, zastavovací terče a další drobné příslušenství.

Velitel vozu má před sebou umístěný zásahový tablet se softwarem Gina, čtecí lampičku a ovládání výstražného zařízení, nad sebou má pak umístěnou analogovou vozidlovou radiostanici Mototrbo DM4601e.

Celková délka vozidla činí 6 450mm, šířka 2 340 mm a výška 2 850 mm, barva je v červeném odstínu RAL 3000.

V přední části automobilu najdeme za nárazníkem schovaný elektrický lanový naviják o tažné síle v přímém směru 35 kN a délce lana 25 metrů, s použitím kladky je pak možné tažnou sílu zdvojnásobit.

Dobíjení je rozdělené na zvlášť pro podvozek a pro motorovou stříkačku, pro připojení slouží magnetická přípojka MagCode. Dobíjecí a udržovací zdroj je od značky Victron energy.

Maximální rychlost Iveca je elektronicky omezená na 140 km/h.

Nástavba

Nástavba je vyrobena z hliníkových profilů a olepená plechem. Skládá se ze dvou rolet po obou stranách, spodních bočních schrán a prostoru pro přenosnou stříkačku v zadní části.

Střecha je pochozí s kotvícími oky. Najdeme na ní čtyřdílný nastavovací žebřík i výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED světlomety s celkovou svítivostí 20 000 lumenů.

Ten se vysouvá pomocí kompresoru až do výšky 5 metrů nad úrovní terénu.

V zadní spodní části nástavby je tažné zařízení pro přívěs a to jak DIN 50, tak ISO 40 s 13pólovou zásuvkou, rezervní kolo v držáku a přípojný bod s odpojovačem pro možnost startování pomocí 12V napětí z podvozku vozidla.

Na pravém boku nástavby je vysouvatelná markýza.

Osvětlení okolí vozu zajištěno pomocí LED pásku zasazeného v okapnicích nástavby. Dobíječe pro ruční radiostanice HYT TC610 a svítilny Survivor jsou umístěná v nástavbě u ovládacího místa osvětlovacího stožáru.

Výbava

Stanovená výbava je specifikace MS dle vyhlášky 53/2010 a zahrnuje především přenosnou motorovou stříkačku Rosenbauer FOX lll o výkonu 1 500 litrů za minutu při tlaku 10 barů a sací výšce 3 metry.

Přečtěte siVyhláška 53/2010 Sb. o technických podmínkách požární techniky

V útrobách nástavby je dále uložena elektrocentrála Honda ECT7000, motorové kalové čerpadlo Lifan, vysokotlaké hasicí zařízení Honda o hasebním průtoku proudnice 11 litrů za minutu při tlaku 150 barů a délkovou hadice 50 metrů, vodní nádrž z polypropylénu o objemu 200 litrů s přepadem a odvzdušněním, motorová pila Stihl, elektrické kalové čerpadlo KDFU 80 na 380 voltů a Flygt Ready 4 na 230 voltů, dva dýchací přístroje Drager s kompozitními tlakovými lahvemi, obal na vodící lano a plovoucí sací koš.

Na výsuvném platě je pak hygienický koutek, kompresorový mrazák a ruční nářadí.

Sdílet