Pátek 17. září 2021, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Ve Stráži pod Ralskem hasiči slavnostně převzali do užívání novou Tatru Terra s nástavbou firmy THT

Město Stráž pod Ralskem pořídilo pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku Tatra Terra. Automobil dodala za 7 768 200 korun včetně DPH firma THT Polička, s financováním pomohl Fond zábrany škod.

Slavnostní předání proběhlo 18. července 2021 před místní hasičskou zbrojnicí za účasti občanů, členů jednotky, kolegů z okolních jednotek i představitelů města a Hasičského záchranného sboru Libereckého kraje.

Podvozek

Vůz je postaven na dvounápravovém šasi T 815–2T5RA3 s pneumaticky připojitelným pohonem předních kol a uzávěrkami všech diferenciálů. Zadní náprava je osazena zkrutným stabilizátorem a odpružena vinutými pružinami a vzduchovými vlnovci. Všechny brzdy jsou kotoučové.

Naftový osmiválec o výkonu 325 kW splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen s automatickou převodovkou Allison s hydrodynamickým měničem.

V přední části vozu je na podélnících rámu uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN a jištěním proti přetížení. Jeho pracovní prostor je osvětlen LED světly. Pod nárazníkem je asanační lišta.

Čtyřdveřová kabina je šestimístná, vybavená klimatizací a topením nezávislým na chodu motoru a jízdě. U dveří řidiče je 24V zásuvka PowerPort pro dobíjení akumulátorů a samostatný přípojný bod pro doplňování tlakového vzduchu.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, mezi nimi je trojice náhradních tlakových lahví. Zbývající dva dýchací přístroje jsou uloženy v kabině Tatry.

Pro spojení slouží vozidlový digitální terminál, ruční radiostanice najdeme ve čtyřech dobíjecích úchytech, v dalších čtyřech jsou umístěny ruční svítilny.

V dosahu velitele je pracovní světlomet a výjezdový tablet, v zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery. S couváním a kontrolou dění okolo automobilu pomáhají pracovní LED světlomety na držácích bočních zrcátek, další pracovní světlomety jsou v zadní části vozu.

Výstražné světelné zařízení je modročervené kombinace s červenou barvou v levé části rampy a modrou v části pravé.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitin lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Na obou bocích je trojice schrán krytých hliníkovými roletkami, v zadní části najdeme nahoru výklopné dveře.

Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, ve vysokotlakém režimu dodá až 250 litrů za minutu. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Nádrž na hasivo je vyrobena z nerezavějící oceli jako jeden celek, pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Mezi kabinou osádky a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED reflektory o celkovém světelném toku 25 000 lumenů a funkcí automatického složení do přepravní polohy. Vysunout jej lze pneumaticky do úrovně 5 metrů nad úroveň terénu.

V pravé zadní schráně je na výsuvném prvku vybavení pro základní očistu hasičů u zásahu – kromě vody, mýdla a ubrousků zde najdeme i tlakovou hadici s ofukovací tryskou.

Sdílet