Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rozhovor s majitelem firmy vyrábějící hasičská trička

Představujeme firmu, která se zabývá výrobou originálních oděvů a doplňků pro dobrovolné hasiče, myslivce, rybáře, jezdecké potřeby a jiné volnočasové aktivity. Vyrábí především trička, čepice, kšandy, polokošile, pouzdra na zbraně, mikiny. To vše pro muže, ženy a děti dle vlastních vzorů, ale také dle požadavků .

Představujeme firmu, která se zabývá výrobou originálních oděvů a doplňků pro dobrovolné hasiče, myslivce, rybáře, jezdecké potřeby a jiné volnočasové aktivity. Vyrábí především trička, čepice, kšandy, polokošile, pouzdra na zbraně, mikiny. To vše pro muže , ženy a děti dle vlastních vzorů, ale také dle požadavků .

Letos jsme vás potkali na veletrhu Interschutz 2010. Proč jste tam zavítal?
Tak jako před 5-ti lety na Interschutzu v Hannoveru jsme i tento rok zavítal na největší akci pro hasiče v Evropě a nejspíše i celosvětově. Díky tomu, že Lipsko je blíže nežli Hannover byla vidět silnější česká a slovenská návštěvnost.

Co mě mile překvapilo, většina návštěvníků si na tuto výstavu vyhradila 2 a více dnů. My jsme předvedli nové vzory především pro německy mluvící zákazníky a postupně se nám daří pronikat na tyto zajímavé trhy. Je to běh na dlouhou trať a a již teď máme nové nápady na další hasičské výstavy pro rok 2011 a dále. Vždy je potřeba odezva od koncového zákazníka, které pomůže ku spokojenosti obou stran a pomůže ke směřování ke správnému cíli.Interschutz je ikonou hasičiny a snad se podaří tuto výstavu pořádat častěji než jen jednou za 5 let jako je tomu doposud.

Jak vlastně vznikl nápad dělat trika pro hasiče?
Po návratu z USA v roce 2002 jsem dopoledne studoval na jazykové škole, poté do večera pracoval ve strojírenství, ale měl jsem volné víkendy, tak jsem přemýšlel jak toho využít, něco se naučit o podnikání a přivydělat si nějakou tu korunu. Postupně se z toho stala činnost na plný úvazek, která se stále rozšiřuje o nové a nové produkty.

Co nového připravujete pro tento rok?
Především se rozšířila nabídka pouzder pro dlouhé zbraně, nově pro dvě a tři zbraně včetně optiky, taktéž o kratší pouzdro v délce 106cm. Všechny nové vzory jsou ve dvou barevných a opět mají několik zajímavých doplňků, které zákazníci jistě ocení. Dále jsem rozšířili nabídku velikostí polokošil již od velikosti pro 2-leté děti nově po velikost 4XL. Toto byly věci, které si zákazníci přáli a tímto jim vycházíme vstříc.

Vím, že se pravidelně účastníte výstav po celé Evropě, tak kde Vás můžeme v tomto roce potkat?
Tak jako každý rok se budu účastnit odborných výstav na které bych vás chtěl tímto pozvat a to SILVA REGINA v Brně, samozřejmě myslivci oblíbená NATURA VIVA v Lysé nad Labem.

Tradičně budu přítomen na všech významných akcích na Slovensku v Rakousku a Německu. Na těchto výstavách je možno výrobky osobně vyzkoušet či přímo zakoupit a také navázat kontakt pro velkoobchodní odběr. Budu zde k dispozici pro jakékoli dotazy či nové podněty do budoucna.

Jak se vás dotkla všudypřítomná krize?
Byl bych špatný hospodář pokud bych na krizi nebyl připraven. Z každé krize je potřeba si něco vzít a hlavně se poučit. Díky návštěvám v USA a studiu v Číně v letech 2007 a 2008 jsem krizi zaznamenal o rok a půl dříve než se rozvinula v Evropě a místo útlumu jsem vyrazil v roce 2009 na více výstav a rozšířil nejen nabídku produktů, ale i síť pravidelných odběratelů a to nejen domácích ale i v rámci EU.

Čína a proč?
Již při mém prvním dlouhodobějším pobytu v USA v roce 1998 jsem byl konfrontován se silou čínské produkce na americkém trhu. Zpočátku jsem však nevěděl jak toho využít, ale díky půlročnímu studiu na Tongji University v Šanghai a postupně se rozšiřujícímu podnikání došlo k přirozenému, jakkoli zpočátku ne zcela jednoduchému kontaktu s tamními možnostmi.

Zákazníci chtějí stále nižší a nižší ceny a toho se dá docílit jen dramatickým snížením nákladů a to znamená v oblastí textilu především hledat dodavatele v Asii. V mém případě jsem k tomu byl donucen také kopírováním mých produktů domácí, nikoli tedy čínskou konkurencí a neseriózností některých domácích dodavatelů! Ne že by se mě to již nedotýkalo, ale znamená to, že jsem se s mými produkty stal leadrem trhu a tak je to přirozený jev, dobrá a kvalitní konkurence je vždy motivující.
A moje heslo je „KDYŽ TĚ NĚKDO KOPE ZEZADU ZNAMENÁ TO ŽE JSI VEPŘEDU“ a jakkoli mám ještě v určitých směrech rezervy, postupně na nich pracuji a odstraňuji je, což jistě odběratelé ocení.

Máme samozřejmě i e-shop na www.fdeu.eu nebo nás najdete i v odborných prodejnách pro již zmíněné zájmové skupiny.



Jedná se o komerční článek.
 

Sdílet