Čtvrtek 21. října 2021, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Peceradech, části Týnce nad Sázavou, mají hasiči novou Tatru Terra s automatickou převodovkou, dodala ji firma THT Polička

Své jednotce sboru dobrovolných hasičů v místní části Pecerady pořídilo město Týnec nad Sázavou novou cisternovou automobilovou stříkačku Tatra Terra. Za 8 034 400 korun včetně DPH dodala zářivě červený vůz firma THT Polička, s. financováním pomohl Fond zábrany škod.

Slavnostní předání proběhlo 18. září 2021 u městského úřadu v Týnci nad Sázavou. Zúčastnili se ho jak místní hasiči, tak dobrovolní i profesionální kolegové z okolních jednotek, obyvatelé města i zástupce dodavatele.

Součástí slavnostního okamžiku byla i minuta ticha za hasiče zemřelé při výbuchu v Koryčanech.

Jsem rád, že se v Týnci můžeme setkat při příležitosti slavnostního předání hasičské techniky jednotce požární ochrany Týnec- Pecerady.

Doufáme, že s jejím využitím, v případech již nastalého nebezpečí ohrožení života, zdraví a majetku, přispějeme k co nejmenším způsobeným škodám.

Velmi děkuji všem zainteresovaným osobám a institucím, které se podílely jednak na určení technické specifikace vozidla, ale také na jeho sestrojení.

Konkrétně tedy pracovníkům společnosti THT Polička s. r. o., Tatra TRUCKS a. S., členům HZS Středočeského kraje — územní odbor Benešov.

Naše díky směřuje i na osoby a instituce, které napomáhaly zajištění financování takto náročného projektu. Jedná se o zástupce Ministerstva vnitra ČR, Generálního ředitelství HZS ČR, Krajského úřadu Středočeského kraje a také samozřejmě pracovníků MěÚ Týnec nad Sázavou.

Obrovský dík patří samozřejmě našim hasičům z JPO Týnec— Pecerady, kteří svou obětavostí a snahou celý projekt zrealizovali.

Na závěr bych chtěl poděkování všem hasičům pro jejich ochotu kdykoli a kdekoli vlastním nasazením chránit nás všechny a také pás majetek. A popřejme hasičům i nám všem, aby do budoucna bylo jejich služeb potřeba co nejméně,

uvedl Mgr. Martin Kadrnožka, starosta města.

Podvozek

Dvounápravové šasi Tatra T 815–2T5RA3.431.4×4­.1 o rozvoru 4 300 mm je osazeno tradičně využívaným třináctilitrovým tatrováckým vidlicovým osmiválcem T3D-928–31 o výkonu 325 kW, který splňuje emisní normu Euro 5.

Agregát samozřejmě umožňuje provoz na jednotné palivo pro vznětové motory techniky AČR – tedy letecký petrolej F-34. Maximální rychlost automobilu je 120 km/h.

Převodovka Allison 4500 je automatická, s možností manuální volby převodového stupně. Umožňuje řazení pod zatížením bez přerušení přenosu točivého momentu a provoz se zapnutým čerpacím zařízením do rychlosti 10 km/h.

Diferenciály obou náprav jsou vybaveny uzávěrkou, na obou najdeme stabilizátor a odpružení vzduchovými vlnovcovými pružinami a teleskopickými tlumiči. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové, na zadní nápravě jsou namontovány podmetací řetězy.

Šestimístná čtyřdveřová kabina je nezávisle vytápěná, v opěradlech sedadla velitele a zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Dräger PSS 4000.

V šestici dobíjecích úchytů jsou ruční svítilny Survivor LED ATEX od firmy Streamlight, do dalších šesti se umisťují ruční radiostanice Motorola DP 1400 a CP 340.

V zorném poli řidiče je displej couvací kamery, velitel má v dosahu výjezdový tablet. Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola DM 4600e s tlačítkovým mikrofonem. Druhý mikrofon a reproduktor je v zadní části Tatry u obslužného panelu čerpadla.

U dveří řidiče je sdružená zásuvka Rettbox-air pro dobíjení a konzervaci akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu. Po nastartování Tatry se samočinně odpojí.

Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace, přepínání tónů sirény probíhá tlačítkem klaksonu.

Na podélnících rámu v přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják o tažné síle 50 kN s jištěním proti přetížení, pod ním je asanační lišta. Na nárazníku je namontována rovněž lafetová proudnice s délkou účinného dostřiku 30 metrů, ovládaná je joystickem z kabiny Tatry.

Na držácích bočních zpětných zrcátek a v zadní části podvozku jsou uchyceny pracovní LED světlomety pro osvětlení bezprostředního okolí vozu.

Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm, její transportní výška v nezatížené poloze je 2 9 50 mm.

Nástavba

Nástavba je modulová, přední a zadní skříň je vyrobena z profilů ze slitin lehkých kovů, mezi nimi je nádrž na hasivo ze sklolaminátu s povrchovou úpravou vnitřních stěn. Množství hasiva v nádrži signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby – Tatra uveze 4 500 litrů vody a 270 litrů pěnidla.

Mezi kabinou osádky a účelovou nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety o celkovém světelném toku 30 000 lumenů. Stožár lze pneumaticky vysunout až do výše 5 metrů nad úrovní terénu, složení do přepravní polohy probíhá automaticky.

Na horní pochůzné plošině nástavby je přípojný bod pro lafetovou proudnici.

Čerpací zařízení THT PKA dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Čerpadlo umožňuje i vysokotlaký provoz, popřípadě jejich kombinaci. Přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

V pravé zadní schráně je na výsuvném prvku vybavení pro základní očistu hasičů u zásahu – kromě vody, mýdla a ubrousků zde najdeme i tlakovou hadici s ofukovací tryskou.

Pecerady jsou velká vesnice, část města Týnec nad Sázavou v okrese Benešov. Nachází se 2 kilometry na východ od Týnce nad Sázavou. Prochází tudy železniční trať Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany.

Sdílet