Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Technický kontejner s osvětlením může udělat u nočního zásahu v Moravskoslezském kraji jasný den

Moravskoslezští hasiči disponují mimo jiné i propracovaným kontejnerovým systémem. Ve vybavení jim nechybí ani technický kontejner s osvětlovacími prostředky.

Uvedený kontejner je specifický především množstvím integrovaných nabíjecích stanic, modulů a základen pro řízené dobíjení z centrálního energetického zdroje nebo připojení vnější sítě.

Kontejner je určen pro jednoramenný nosič s mechanismem schopným manipulace s kontejnery do maximální celkové hmotnosti 14 tun s jednotnou výškou nosného oka kontejneru 1 570 mm. Zajištění na nosiči v transportní poloze je provedeno pomocí vnějších hydraulických zám­ků.

Konstrukce kontejneru

Konstrukce je svařena z ocelových profilů a umožňuje transport v podvěsu vrtulníkem. Karoserie je oplechována hliníkovým plechem pomocí technologie lepení.

Zadní pojezdové válečky kontejneru jsou v provedení pro manipulaci na různorodém povrchu a jsou z materiálu, který zabraňuje poškození povrchu litých betonových podlah.

Vnitřní prostor kontejneru je přístupný zadními výklopnými dveřmi a bočními výklopnými dveřmi z obou stran. Dveře jsou opatřeny plynovými vzpěrami a jejich horní část uchy pro snadné zavírání v případech, kdy kontejner bude používán na nosiči.

Zadní výklopné dveře po otevření zpřístupní celý zadní profil kontejneru a v otevřené poloze jsou mírně skloněné dolů od kontejneru. Tento zadní prostor kontejneru je oddělen pevnou stěnou od předního úložného prostoru.

Oboje boční výklopné dveře jsou řešeny jako dvojdílné a po jejich otevření je přístupný celý výškový profil boční stěny. Oboje horní boční výklopné dveře jsou v otevřené poloze naklopené ke kontejneru tak, aby z nich případná voda stékala do okapové lišty.

Spodní část dveří konstrukčně umožňuje manipulaci s pojízdnými vozíky.

Vstup do samostatné pracovní sekce – administrativního prostoru – je řešen přes jednokřídlé boční dveře s horním prosklením, sekce disponuje oknem i v pevné zástavbě naproti vstupním dveřím.

Karoserie je lakována v červeném odstínu RAL 3024, zvýrazňující prvky jsou v bílé RAL 9003 a žlutozelené RAL 1026.

Veškeré prostředky s vestavěným akumulátorem jsou připojeny k trvalému zdroji elektrické energie.

Kontejner je pro stání v garáži vybaven vnější zásuvkou, která poskytuje elektrickou energii pro všechny potřebné dobíječe.

Vlastní osvětlení

Kontejner je osazen 12V akumulátory, které zajistí osvětlení bezprostředního okolí do doby zprovoznění elektrocentrály či připojení na externí zdroj. Pro osvětlení místa zásahu slouží dvojice pneumaticky výsuvných LED stožárů na čelní straně kontejneru.

Stožáry jsou opatřeny kamerovou hlavicí s přenosem obrazu do stávajícího systému koncepce HZS MSK.

Přečtěte siKamerový systém ve vozech HZS Moravskoslezského kraje přinese jedinečnou možnost vyhodnocení zásahu a nabídne operačnímu středisku živý obraz z místa

Vnitřní prostor kontejneru je nasvětlen pomocí LED pásků bílé barvy.

Dispozice kontejneru

Prostor kontejneru je rozdělen na tři části, první slouží jako administrativní prostor včetně příruční dílny, druhá – hlavní – je určena pro uskladnění většiny osvětlovacích prostředků a třetí část je zaplněna elektrocentrálami a jejich příslušenstvím.

Administrativní část slouží pro výdej a příjem techniky, základní servis a údržbu svítidel a agregátu. Je vybavena pracovní plochou z odolného materiálu přizpůsobenou pro vykonávání drobných servisních zásahů.

V prostoru je také umístěn příruční kufr s ručním a měřícím nářadím dle specifikace. Dále zde najdeme všechna dobíjecí svítidla s výjimkou LED osvětlovacích balónu.

Pro zajištění vhodného termo-klimatického prostředí pro obsluhu i techniku je prostor vybaven elektrickým topením, střešním oknem s ventilátorem a tepelnou izolací. Na zadní straně prostoru je umístěna magnetická tabule pro zapisování poznámek, prostor je osvětlen pomocí denního světla přes okno na levé straně kontejneru a uměle pomocí instalovaných LED světel.

Najdeme zde např. výstražné osvětlení – LED „puky“, čelové svítilny, svítilny na přilby, stativová svítidla či akumulátory z LED balónů.

Hlavní úložný prostor ve středové části je určen pro uskladnění veškeré těžké osvětlovací techniky, která nepotřebuje být připojena na zdroj elektrické energie.

V tomto prostoru je situována zejména těžká osvětlovací technika na šesti manipulačních vozících. Nad nimi je hliníková nástavba, ve které jsou uloženy LED osvětlovací balóny a osvětlovací halogenové stativy.

Na pěti vozících jsou uloženy osvětlovací balóny, na jednom vozíku jsou v přepravní bedně dvě kompletní sady osvětlovacího balónu skládající se z trojnožky, výsuvného stativu, kotvící sady a samotného tělíska osvětlovacího balónu. Současně je ve vozíku uložena ke každému svítidlu i 2kW elektrocentrála s pětilitrovým kanystrem na PHM.

Zadní část kontejneru slouží pro uložení agregátů a prostředků, které s nimi souvisí. V tomto prostoru jsou na manipulačních vozících uloženy dvě 14kVA elektrocentrály, mezi nimi je hliníkový úložný prostor s plastovými bednami pro uložení příslušenství, náplní a základního nářadí pro údržbu.

Sdílet